8 kastelenroute Vorden

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Michiel Röben

8 kastelenroute Vorden

Bericht door Michiel Röben »

Deze zondag een fantastische fietstocht gehad door de achterhoek. Samen met de andere leden een memorabele tocht met een ongeevenaarde zelf meegebrachte lunch van de leden. In een woord geweldig. * kastelen gezien waarbij zich bij de eerste stop al direct een levendige discussie ontstond tussen Piet Munsters en de meefietsende gidsen van de lokale VVV. Heelaas moest Piet door onwel geworden echtgenote Carla eerder afhaken. Beterschap Carla van "de leden". we hopen dat je er snel weer bovenop bent.
Wat ik jammer vond is dat we nergens binnen konden. maar we kregen zeer veel informatie van de meerijdende gidsen en het laatste kasteel was alleen al de moeite waard van het bekijken. We gaan nog een keer terug want je kan er logeren en door het kasteel rondspoken...

Wat een schoonheid met zijn loopbrug en woeste uiterlijk. Ik bedank iedereen hartelijk voor de gezelligheid en de kameraadschap tijdens de rit. Helaas de Empo fabriek niet meer gezien. Wij moesten eerder afhaken om onze zoon te bezoeken in het ziekenhuis. Hij was vrijdagnacht plotseling opgenomen en zaterdag geopereerd aan zijn dunne darm. Een overblijfsel waarschijnlijk van een eerdere operatie 10 weken geleden in Thailand. Ik heb hem net weer opgehaald en blijft voorlopig een paar dagen bij ons thuis...

Foto's heb ik niet zoveel maar ik zal wat ik heb nu even uploaden.

Hartelijke groeten,

Michiel en Irene ;)
Bijlagen
foto Irene met Harry.jpg
foto Irene met Harry.jpg (211.96 KiB) 6744 keer bekeken
Man met taart.jpg
Man met taart.jpg (214.49 KiB) 6787 keer bekeken
foto Theo de Kogel.jpg
foto Theo de Kogel.jpg (203.44 KiB) 6787 keer bekeken
Michiel Röben

Re: 8 kastelenroute Vorden

Zijn er ajb nog mensen die foto's willen posten? Theo had volgens mij ook foto's en er waren er meer...

Groeten,
Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

klinkt als een leuke tocht Michiel, ik kon er helaas niet bij zijn.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
TheodK

Bericht door TheodK »

Hierbij wat foto's van de tocht. Eentje van de groepsfoto voor de oude Empofabriek waar nu een kringloopwinkel in zit.
Het was ook bijzonder dat Lex Emsbroek, de zoon van een van de directeuren van na de oorlog (Bart Emsbroek) meefietste op de Empo fiets die eigendom is geweest van burgemeester van Arkel van Vorden. Deze burgemeester leidde de 8kastelentocht tot hoge leeftijd. in het themanummer staat een foto van hem met deze fiets op blz. 36.
In 1963 heeft van Arkel zo'n fiets gekregen, maar deze fiets is gezien het framenummer uit 1977. Dus vermoedelijk heeft hij in dat jaar een nieuwe gekregen of gekocht.

groet Theo
Bijlagen
empo fiets die van burgemeester van Arkel is geweest
empo fiets die van burgemeester van Arkel is geweest
IMG_4860.jpeg (394.42 KiB) 6728 keer bekeken
IMG_4854.jpeg
IMG_4854.jpeg (380.5 KiB) 6728 keer bekeken
IMG_4852.jpeg
IMG_4852.jpeg (466.65 KiB) 6728 keer bekeken
IMG_4848.jpeg
IMG_4848.jpeg (377.67 KiB) 6728 keer bekeken
IMG_4842.jpeg
IMG_4842.jpeg (427 KiB) 6728 keer bekeken
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Michiel Röben

Leuk, Harry zijn kruisframe van Empo ook in de belangstelling. Begreep van Harry dat hij de fiets al ongelofelijk lang heeft en dat er een speciaal versnellings systeem op zit.

Het wat een gedenkwaardige dag met veel mooie momenten.

Theo ook bedankt voor de foto's

Michiel ;)
Joop van Bavel

Bericht door Joop van Bavel »

Hoi, het was een fraaie tocht, onder leiding van de gidsen Gerda en Loes.

Liesbeth heeft een mapje met foto's op haar site staan:
liesbethvandrunen.nl

Organistoren, bedankt!

Joop.
Foto's van de lentetochten:
lentetocht.vanbavelvandrunen.nl
Plaats reactie