Hoi mede fietsliefhebbers,
Als opa's opruimen komt er nog wel eens wat leuks tevoorschijn althans
dat zou kunnen op het moment dat je weet wat het is ...
Zo ben ik sinds twee weken eigenaar van een oud racefietsje. Ergens in de 70er jaren door opa gekregen van een vriendje via een vriendje, een paar keer geverfd, flink gebruikt en met pensioen gegaan. Naar verwachting niet meer origineel maar rijdt nog prima. Wellicht het opknappen waard maar niet eerder dan dat ik weet wat voor merk het is en uit welk jaar dit familiestuk stamt.
Wie o wie kan me helpen?
Framenummer onder trapas ingeslagen B210671
5x2 Huret Allvit
Altenburger Concorde remmen
28" wielen 61cm frame
Hoor graag!
Groet van Armando uit de Bloemendaalse duinen.
Van zolder
Re: Van zolder
Dag Armando,
Een zoektocht naar een merk kan het best beginnen met een foto te plaatsen op het forum. Het benoemen van onderdelen kan daarnaast een indicatie zijn. Gelukkig is er een virtuele encyclopedie: http://velobase.com/ Als je in de zoekbalk je onderdeel invoert, krijg je foto's jaartallen en beschrijvingen te zien; leuk he?
Als je de Altenburger Concorde remmen invoert, blijken die 25 jaar zonder noemenswaardige verandering gemaakt te zijn. Daar heb je dus niets aan. Maar er zijn veel versies van de Huret Allvit bekend. Omdat er geen van foto is, zul je dat zelf uit moeten zoeken.
Framenummers horen toevallig niet tot mijn specialiteiten.
Groet, Wiel
Een zoektocht naar een merk kan het best beginnen met een foto te plaatsen op het forum. Het benoemen van onderdelen kan daarnaast een indicatie zijn. Gelukkig is er een virtuele encyclopedie: http://velobase.com/ Als je in de zoekbalk je onderdeel invoert, krijg je foto's jaartallen en beschrijvingen te zien; leuk he?
Als je de Altenburger Concorde remmen invoert, blijken die 25 jaar zonder noemenswaardige verandering gemaakt te zijn. Daar heb je dus niets aan. Maar er zijn veel versies van de Huret Allvit bekend. Omdat er geen van foto is, zul je dat zelf uit moeten zoeken.
Framenummers horen toevallig niet tot mijn specialiteiten.
Groet, Wiel
-
Re: Van zolder
Hoi Wiel,
Dank voor je reactie!
Het is een Huret Allvit Super Touring
Mid '70 begin '80 ....
Het is een beginnetje ;J
Gr,
Dank voor je reactie!
Het is een Huret Allvit Super Touring
Mid '70 begin '80 ....