mijn union heeft een kromme voor fork
weet iemand hier hoe ik die het best weer recht kan maken zonder een nieuwe voor hoeven te halen.
hij staat een beetje voor over een een beetje naar links
ik hoor wel van jullie als jullie goede tips hebben
groet appie
kromme voorfork
kromme voorfork
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Re: kromme voorfork
Hallo Appie,
Het richten van voorvorken is maar beperkt mogelijk. Uit je verhaal begrijp ik dat er een knik direct boven en/of onder de vorkkroon zit. Dat is een gevaarlijke plek; zelfs als je de vork gericht zou krijgen, is er een serieuze kans op breuk. Naast schade en leed voor de rijder, kan dit tegenwoordig (terecht) ook juridische gevolgen hebben. Ik adviseer een andere voorvork te monteren.
Groet, Wiel
Het richten van voorvorken is maar beperkt mogelijk. Uit je verhaal begrijp ik dat er een knik direct boven en/of onder de vorkkroon zit. Dat is een gevaarlijke plek; zelfs als je de vork gericht zou krijgen, is er een serieuze kans op breuk. Naast schade en leed voor de rijder, kan dit tegenwoordig (terecht) ook juridische gevolgen hebben. Ik adviseer een andere voorvork te monteren.
Groet, Wiel
oke dankje wel voor de informatie
het enigste probleem is dat ik geen andere heb nou ja heb er wel 1 maar niet zoon hele mooie meer ik zal wel even zien voor een andere
het enigste probleem is dat ik geen andere heb nou ja heb er wel 1 maar niet zoon hele mooie meer ik zal wel even zien voor een andere
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Vorken richten is niet makkelijk. Inmiddels heb ik er enige ervaring mee, maar ik durf me geen expert te noemen. Er blijven risico's aan kleven, maar die zitten ook aan bepaalde te goedkope nieuwe vorken.
Sportief fietsend!