clubbeurs in Vianen
Re: clubbeurs in Vianen
Even terug naar de beurs: ik heb er ook van genoten, mooi om die echt oudste NL fietsen eens bijeen te zien. De Gruno was voor velen een verrassing.
De veiling was ook leuk en het mooiste was het bijkletsen .
Hier 2 foto's.
groetjes,
Maarten
De veiling was ook leuk en het mooiste was het bijkletsen .
Hier 2 foto's.
groetjes,
Maarten
- Bijlagen
-
- IMG_5216.jpg (192.17 KiB) 8126 keer bekeken
-
- IMG_5213.jpg (139.58 KiB) 8126 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hallo Maarten en de rest,
vond het ook een leuke dag, het is elke keer weer een gezellige bedoeling met leuke spullen in de verkoop. Leuk achterlichtje gekocht van HOPMI, en verder die 2 reclame stukken van Torpedo. De naven brachten soms serieus geld op en de andere keer peanuts.
Tot de volgende keer maar weer.
Groet, Martin
vond het ook een leuke dag, het is elke keer weer een gezellige bedoeling met leuke spullen in de verkoop. Leuk achterlichtje gekocht van HOPMI, en verder die 2 reclame stukken van Torpedo. De naven brachten soms serieus geld op en de andere keer peanuts.
Tot de volgende keer maar weer.
Groet, Martin
Hoi Maarten,
Je had het op de beurs nog over een afwijkende Simplex-trommelremnaaf. Ik ben niet meer op tijd (voor aanvang van de veiling) tot het podium doorgedrongen en vraag me nu af wat het eigenlijk was. Kun je nog eens beschrijven wat er bijzonder aan was en weet jij (of iemand anders hier) waar deze naaf gebleven is? Niet omdat ik hem zou willen hebben maar omdat ik er meer over zou willen weten.
'
Je had het op de beurs nog over een afwijkende Simplex-trommelremnaaf. Ik ben niet meer op tijd (voor aanvang van de veiling) tot het podium doorgedrongen en vraag me nu af wat het eigenlijk was. Kun je nog eens beschrijven wat er bijzonder aan was en weet jij (of iemand anders hier) waar deze naaf gebleven is? Niet omdat ik hem zou willen hebben maar omdat ik er meer over zou willen weten.
'
-
Hallo Fietser,
Het zou zo maar kunnen dat deze naaf naar George is gegaan,maar zeker weten doe ik dat niet.
Het pricipe van de naaf,meer het vrijwielmechanisme was dat er geen sprake was van een opgeschroefd freewheel maar dat het tandwiel met aandrijfkop in de verdikte naaf zat en daarbinnen via pallen (?) aangrijpt bij het aandrijven.
Mijn Joubert heeft ook zo iets ;een freewheel geintergreerd in de naaf, naar ik meen een lea-Francis uitvinding. Overigens was het een normale Simplex rommelrem met
vroege ''ingewikkelde'' remhevel.
Of het een kogellager model was weet ik (tot mijn schande) niet!
Groeten,
Maarten
Het zou zo maar kunnen dat deze naaf naar George is gegaan,maar zeker weten doe ik dat niet.
Het pricipe van de naaf,meer het vrijwielmechanisme was dat er geen sprake was van een opgeschroefd freewheel maar dat het tandwiel met aandrijfkop in de verdikte naaf zat en daarbinnen via pallen (?) aangrijpt bij het aandrijven.
Mijn Joubert heeft ook zo iets ;een freewheel geintergreerd in de naaf, naar ik meen een lea-Francis uitvinding. Overigens was het een normale Simplex rommelrem met
vroege ''ingewikkelde'' remhevel.
Of het een kogellager model was weet ik (tot mijn schande) niet!
Groeten,
Maarten
-
Beste Maarten,
Je vroeg mij op de beurs naar een plaatje van het merk OMEGA.
Er staat er eentje te koop op de Franse E-bay onder plaque de velo.
Je zal contact op moeten nemen met de eigenaar,omdat het plaatje via E-bay niet naar Nederland verzonden kan worden.
Jos
Je vroeg mij op de beurs naar een plaatje van het merk OMEGA.
Er staat er eentje te koop op de Franse E-bay onder plaque de velo.
Je zal contact op moeten nemen met de eigenaar,omdat het plaatje via E-bay niet naar Nederland verzonden kan worden.
Jos
-
beste forumleden,
Wie heeft op de beurs de andere New Departure naaf type A gekocht?
Ik zou graag de naaf overnemen omdat het binnenwerk van de naaf niet helemaal in orde is. de remwartel is zo versleten dat ie overschiet deze zit aan de remkant met de 3 nokjes die in het remsegment vallen. Misschien heeft iemand delen van New Departure A type? Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten Michiel
Wie heeft op de beurs de andere New Departure naaf type A gekocht?
Ik zou graag de naaf overnemen omdat het binnenwerk van de naaf niet helemaal in orde is. de remwartel is zo versleten dat ie overschiet deze zit aan de remkant met de 3 nokjes die in het remsegment vallen. Misschien heeft iemand delen van New Departure A type? Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten Michiel

Jan Hendriks heeft die dure gekocht met gesmede remhevel en als ik me niet vergis heeft Theo Overvliet er ook een gekocht. Maar er waren er 5 ofzo...
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Hoi Maarten bedankt voor de info, zal Theo eens benaderen. Die heeft ook meer verstand van die naven dan ik. Ik heb wel leuk materiaal gevonden over de naven. Het is zoals gewoonlijk niet helemaal duidelijk wanneer de naven geproduceerd zijn maar ik heb er een gevonden met een 1900 gravering Zal proberen de foto's te uploaden. hoe gaat dat in zijn werk?
groeten Michiel
/Users/g5/Desktop/New deparrture naven ads en zo/new departur e1900 foto.jpg
groeten Michiel

/Users/g5/Desktop/New deparrture naven ads en zo/new departur e1900 foto.jpg
-
Michiel,
Ik zou de winkel in Denbosch ook niet over slaan.
Ik herinner me dat ik daar zo`n naaf in onderdelen heb gezien.
Ik kreeg namelijk ,heel sympathiek een doos mee naar huis om een tandwiel voor m`n fiets uit te zoeken en daar zaten dat soort naaf onderdelen bij.
Mogelijk valt het nog mee qua kosten als het geen komplete naaf hoeft te zijn.
Groet,
Maarten
Ik zou de winkel in Denbosch ook niet over slaan.
Ik herinner me dat ik daar zo`n naaf in onderdelen heb gezien.
Ik kreeg namelijk ,heel sympathiek een doos mee naar huis om een tandwiel voor m`n fiets uit te zoeken en daar zaten dat soort naaf onderdelen bij.
Mogelijk valt het nog mee qua kosten als het geen komplete naaf hoeft te zijn.
Groet,
Maarten
-
Hallo Maarten,
Ook bedankt voor de tip. Ik ga Simon eens benaderen. Ik zag wel dat hij een naaf aanbood maar die was "pretty expensive": 125 euro. Ik bel hem morgen even.
Ik heb wat onderzoek gedaan en wat aardige afbeeldingen gevonden die ik met jullie wil delen. Ik weet alleen niet meer hoe ik kan uploaden in een bericht.
groeten Michiel
Ook bedankt voor de tip. Ik ga Simon eens benaderen. Ik zag wel dat hij een naaf aanbood maar die was "pretty expensive": 125 euro. Ik bel hem morgen even.
Ik heb wat onderzoek gedaan en wat aardige afbeeldingen gevonden die ik met jullie wil delen. Ik weet alleen niet meer hoe ik kan uploaden in een bericht.
groeten Michiel

- Bijlagen
-
- new-departure-a.jpg (129.97 KiB) 8018 keer bekeken
-
- NewDepartureCoasterampCyclometer01.jpg (553.45 KiB) 8020 keer bekeken
-
- KGrHqVnkFHISVZK7BQPRITMrV60_57.jpg (143.43 KiB) 8020 keer bekeken
-
- KGrHqZmIE6B35oTK9BOlFnULdug60_57.jpg (180.08 KiB) 8020 keer bekeken
-
- new departur e1900 foto.jpg (92.6 KiB) 8021 keer bekeken
-
- new departur e1900 foto.jpg (92.6 KiB) 8021 keer bekeken
-
- T2eC16FEE9s2ufGqzBQTFimpvP60_57.jpg (142.48 KiB) 8021 keer bekeken
-
- T2eC16NHJF8E9nnC6IpVBQfPgluLg60_57.jpg (81.38 KiB) 8022 keer bekeken
-
- T2eC16Vy0E9s2S65r0BQiV1R77dQ60_57.jpg (103.17 KiB) 8022 keer bekeken
-
- T2eC16NyUE9s6NDMq2BQNMTQQMQ60_57.jpg (120.44 KiB) 8023 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Michiel Röben op 12 nov 2012, 20.35, 1 keer totaal gewijzigd.