hermes fiets 1985722

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
appie*-*

hermes fiets 1985722

Bericht door appie*-* »

hallo
ik heb vandaag een hermes nymans verkstader upsala opgehaald
maar weet iemand iets over deze fiets en waneer deze werden gemaakt

waneer werd mijn fiets gemaakt of is hier niks meer over bekend

klopt het dat deze fiets uit zweden komt

groet appie
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
ReinvB

Re: hermes fiets 1985722

Bericht door ReinvB »

bij de links kun je naar de cykelhistoriska foreningen. Ze hebben hun site verhipt, zodat niks t meer doet, dus je moet gamla hemsida aanklikken, en dan kom ik bij galleri a- ö,kies je h en kom je bij een aantal hermes fietsen.Mischien kun je geen zweeds lezen, maar uit de omschrijving blijkt dat Hermes een merk was van Nyman, wat later ook andere zweedse fietsmerken heeft overgenomen,dus in elk geval zweeds ( ik kan zelf wel zweeds lezen dus ik kan kijken wat ik meer kan vinden) Rein
Laatst gewijzigd door ReinvB op 4 nov 2017, 21.01, 2 keer totaal gewijzigd.
ReinvB

Bericht door ReinvB »

Er staat ook dat de naam van het bedrijf in 1947 is gezijzigd naar Nymanbaloget AB en dat de miljoenste fiets in 1938 is gemaakt, dus jouw fiets kan van tussen die data zijn.
Kun je anders wat fotos plaatsen,
groet, Rein
maartenB

Bericht door maartenB »

Kort na de oorlog zijn Zweedse fietsen naar Nederland gekomen (we weten niet hoeveel, maar ik denk behoorlijk wat) , je komt ze af en toe nog tegen van Hermes en Crescent. De meeste stammen dus uit die tijd, met die mooie aluminium kettingkast (als die er nog op zit)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
ReinvB

Bericht door ReinvB »

appie*-*

Bericht door appie*-* »

zoals ik nu begrijp is hij tussen 1938 en 47 gemaakt en toen is de naam verandert naar nymanbalogetAB
mijn fiets zal ik maandag of dinsdag even foto's delen fia een wordt bestand anders passen ze niet maar mijn fiets is in bizarre staat
hij heeft geen wielen en alles waar chroom op zit is bruin van de roest en de ketting kast in door gerot bij de bevestiging en die is op een rare manier helemaal weg de kleur is baby blauw(licht blauw) met wit en bruin (bruin van de roest)maar ik ga hem schuren en spuiten alleen zoek ik een nette set 28x11/2 wielen verchroomt
leuk om deze info te krijgen

dankje wel jullie horen maandag of dinsdag weer wat van mij
hoi ik ben abram ik heet appie omdat ik het wel grappig vond
Plaats reactie