welk merk en bouwjaar is deze bakfiets?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
transportrijwiel

welk merk en bouwjaar is deze bakfiets?

Bericht door transportrijwiel »

Beste allen,

Hopelijk is het me nu gelukt een aantal foto's te verkleinen. Ben erg benieuwd wat bekend is over merk en mogelijk bouwjaar.

hartelijke groet,

Theo
Bijlagen
detail onderstel_ThD.jpg
detail onderstel_ThD.jpg (217.41 KiB) 2809 keer bekeken
wiel detail_ThD.jpg
wiel detail_ThD.jpg (459.52 KiB) 2809 keer bekeken
achterdeel bakfiets_ThD.jpg
achterdeel bakfiets_ThD.jpg (33.72 KiB) 2809 keer bekeken
zijaanzicht bakfiets_ThD.jpg
zijaanzicht bakfiets_ThD.jpg (295.71 KiB) 2809 keer bekeken
tdebruin

Re: welk merk en bouwjaar is deze bakfiets?

Bericht door tdebruin »

Gazelle Apollo, dat is duidelijk, maar bouwjaar durf ik geen uitspraak over te doen.

Mooie fiets, zuinig op zijn. Met name de 40 gaats velgen zijn moeilijk aan te komen, terwijl de oude velgen tendens hebben om bij het ventiel rotplekken te hebben. Opletten dat linkse en rechtse zijnaven dito schroefdraad hebben. En uitkijken voor afwijkende kogelmaten als je lagers uit elkaar gaat halen.

Succes met de restauratie!
transportrijwiel

Re: welk merk en bouwjaar is deze bakfiets?

Bericht door transportrijwiel »

tdebruin schreef:Gazelle Apollo, dat is duidelijk, maar bouwjaar durf ik geen uitspraak over te doen.

Mooie fiets, zuinig op zijn. Met name de 40 gaats velgen zijn moeilijk aan te komen, terwijl de oude velgen tendens hebben om bij het ventiel rotplekken te hebben. Opletten dat linkse en rechtse zijnaven dito schroefdraad hebben. En uitkijken voor afwijkende kogelmaten als je lagers uit elkaar gaat halen.

Succes met de restauratie!
hartelijk dank voor de info. zo snel en uitgebreide info had ik niet durven hopen.
maakt me enthousiast om er mee aan de slag te gaan.
Zaterdag ga ik dan ook direct naar de beurs in Vianen om sfeer te proeven en te kijken wat er zoals nog te verkrijgen is zoals spaken, spatbord en kettingkast.
Plaats reactie