Onbekende kruisframe

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Slootje

Onbekende kruisframe

Bericht door Slootje »

Hallo,

Ik heb hier een oude fiets staan en vroeg mij af of er hier iemand is die er eventueel meer over weet. Merk, bouwjaar?

En eventueel wat zoiets waard zou zijn. Ik heb de fiets als decoratie staan maar iemand vroeg aan mij of die te koop was.

Afbeelding
wimjansen

Re: Onbekende kruisframe

Bericht door wimjansen »

Zou het een Magneet kunnen zijn? Die heeft diverse kruis-vormen van dergelijk model op de markt gebracht onder de naam sta-fiets. Merkwaardig zijn de convergerende onderbuizen. In ieder geval wel een mooi frame!
DCR gaat nooit verloren....
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

wimjansen schreef:Zou het een Magneet kunnen zijn? Die heeft diverse kruis-vormen van dergelijk model op de markt gebracht onder de naam sta-fiets. Merkwaardig zijn de convergerende onderbuizen. In ieder geval wel een mooi frame!
Het octrooi van Magneet voor stafiets frame constructie was verlopen in 1940. Dus daarna kan ieder fietsenmerk zo'n frame hebben toegepast.
fietser

Bericht door fietser »

Dit is duidelijk geen Magneet, daar lopen de buizen anders. Het kan een Empo of Burgers zijn waarbij Empo mij waarschijnlijker lijkt. Een framenummerfoto biedt uitkomst.

Groeten,
fietser
maartenB

Bericht door maartenB »

ik meen dit frame ook van Phoenix wel eens gezien te hebben, toch?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
fietser

Bericht door fietser »

De Phoenix is weer ietsje anders (lager kruispunt)
Slootje

Bericht door Slootje »

Onder het zadel staan wat dingen ingeslagen.
Voor op het balhoofd lijkt het erop alsof er misschien ook iets staat maar daarvoor zou ik het kaal moeten schuren, en dat lijkt me zonde.

Afbeelding
fietser

Bericht door fietser »

Toch een Burgers, 1952.

Groeten,
fietser
Plaats reactie