Gazelle oma's fiets
Gazelle oma's fiets
De Gazelle fiets die ik heb staan is vermoedelijk uit de jaren 50. Op het forum las ik dat via het framenummer te achterhalen is van welk bouwjaar de fiets is. Het framenummer is 85546. Kan iemand mij zeggen wanneer hij is gemaakt?
- HJvMontfort
Re: Gazelle oma's fiets
Als de naven origineel zijn dan staan daar vaak ook nummers op waarlangs hij heel makkelijk te dateren isFritsS schreef:De Gazelle fiets die ik heb staan is vermoedelijk uit de jaren 50. Op het forum las ik dat via het framenummer te achterhalen is van welk bouwjaar de fiets is. Het framenummer is 85546. Kan iemand mij zeggen wanneer hij is gemaakt?

opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Zover ik weet is de oma van mijn vrouw ooit betrokken geweest bij een aanrijding en is toen één of beide wielen vernieuwd. Het is nu donker maar ik zal morgen de naven nog eens nader bekijken.
bouwjaar is 1951.
groet, arjan
groet, arjan
Bedankt Arjan.
Ik heb de naven nog eens bekeken. Ik ben wel een leek maar zo te zien is het voorwiel origineel. De achternaaf daarentegen lijkt me van nieuwer datum. Zo gauw geen inscriptie kunnen ontdekken. In de voornaaf staat alleen "Gazelle".
Groeten, Frits
Ik heb de naven nog eens bekeken. Ik ben wel een leek maar zo te zien is het voorwiel origineel. De achternaaf daarentegen lijkt me van nieuwer datum. Zo gauw geen inscriptie kunnen ontdekken. In de voornaaf staat alleen "Gazelle".
Groeten, Frits
Het framenummer is 85546
... maar alleen als je ervan uitgaat dat 1 cijfer in het framenummer mist en dat dat niet een van de eerste cijfers is. 85546 zou ergens vóór WO I zijn of zo en kan dus eigenlijk niet kloppen. Maar als het 85546x is klopt 1951 wel.bouwjaar is 1951.
'
right you are, fietser! ik heb half gelezen (das het nadeel van 's avonds laat actief zijn...) en ging uit van 855.000. ook omdat frits dacht dat het een vijftiger is.
maw: frits, bekijk het framenummer nog eens goed. als je het eerste cijfer hebt gemist, zijn er een boel smaken mogelijk. en je zal de eerste niet zijn die zijn fiets te jong schat.
groet, arjan
maw: frits, bekijk het framenummer nog eens goed. als je het eerste cijfer hebt gemist, zijn er een boel smaken mogelijk. en je zal de eerste niet zijn die zijn fiets te jong schat.
groet, arjan
Inderdaad niet goed gekeken. Het framenummer eindigd met een 7 die ik gemist heb. Het is dus 855467 Hierbij een grotere foto van het nummer.
- Bijlagen
-
- Gazelle_85546_nr_kl.jpg (655.24 KiB) 8745 keer bekeken
oké, 1951 dus.
arjan
arjan