Beste mensen,
Iemand enig idee welke schroefdraad er in een Gnutti spieloos crankstel zit? Ze zaten vroeger op Juncker fietsen.
Groeten,
Yorick.
Cranktrekker Gnutti (Juncker)
Cranktrekker Gnutti (Juncker)
Sportief fietsend!
Re: Cranktrekker Gnutti (Juncker)
Dag Yorick,
Ik weet niet welke draad erop zit, maar wel dat het alleen bruikbaar was voor Gnutti; zeer zeldzaam nu. In dit soort gevallen gebruik ik een driepunts poelie-trekker, maar dit kan de crank natuurlijk wel beschadigen.
Groet, Wiel
Ik weet niet welke draad erop zit, maar wel dat het alleen bruikbaar was voor Gnutti; zeer zeldzaam nu. In dit soort gevallen gebruik ik een driepunts poelie-trekker, maar dit kan de crank natuurlijk wel beschadigen.
Groet, Wiel
De standaarddraad van een cranktrekker is 22,0 x 1,0 mm, bij Gnutti is dat 20,0 x 0,75 mm. Althans, die 0,75 mm zijn een beetje een gok omdat ik alleen een schroefdraadkaliber voor inchmaten heb. De Gnutti-schroefdraad is iets fijner dan 32 TPI. Als ik dan naar een rond getal in mm zoek kom ik uit bij 0,75 mm (wat met 33,87 TPI zou overeenkomen).
Groeten,
fietser
Groeten,
fietser
Dat is inderdaad wel een aparte draad dan. Heb jij zo'n trekker liggen dan? Het lijkt mij best de moeite waard om iemand te vragen wat kopieën te maken. Ik zou daar zeker in geïnteresseerd zijn.
Toch wel een zeldzaam iets dat merk Gnutti, daar VAR in de jaren 70/80 alleen 22 x 1, 23 x 1 (TA) en 23,35 (Stronglight) gereedschap leverde.
Toch wel een zeldzaam iets dat merk Gnutti, daar VAR in de jaren 70/80 alleen 22 x 1, 23 x 1 (TA) en 23,35 (Stronglight) gereedschap leverde.
Sportief fietsend!
Ik zou nog steeds zo'n crankentrekker aan mijn gereedschapsarsenaal toe willen voegen.
Sportief fietsend!
-
Er is een wereld aan vreemde trekkers voor bromfiets vliegwielen. Ik zie zo snel nog geen 20x 0,7 maar ik ben ook niet zo vasthoudendDurabo88 schreef:Ik zou nog steeds zo'n crankentrekker aan mijn gereedschapsarsenaal toe willen voegen.

En een standaard cranktrekker afdraaien op een draaibank is ook goed te doen, maar dan is een losse crank om te passen wel handig
/Marten