Stalen fietser
Stalen fietser
Bijgaand een foto van een stalen fietser, geplaatst bij Westerbroek in Groningen. Bedoeld als waarschuwing voor automobilisten op een gevaarlijk punt. Technisch een bijzonder ontwerp; man op damesfiets met te korte wielbasis, toch mooi naar mijn smaak.
groet, Jos
groet, Jos
- Bijlagen
-
- stalenfietser.jpg (225.6 KiB) 7706 keer bekeken
Re: Stalen fietser
een vergelijkbaar monument voor Marianne Vos staat op de rotonde ter hoogte van Meeuwen /Babyloniënbroek
Er zijn nogal wat monumenten met betrekking tot de fiets, zijn berijder en zijn uitvinder. In Nederland maar ook daarbuiten. Als je op internet zoekt kom je in Rusland, Cuba en nog meer landen ook hommages aan het rijwiel tegen. Terecht natuurlijk, want het is een voorbeeldig vervoermiddel. Wellicht een suggestie om daar een plaatwerkje van samen te stellen, voor zover ik weet is dat er nog niet.
En tenslotte: eigenlijk is ieder fiets vanzelfsprekend een eerbetoon
.
En tenslotte: eigenlijk is ieder fiets vanzelfsprekend een eerbetoon

DCR gaat nooit verloren....
-
Ja, er zijn talloze fiets gerelateerde monumenten.
Deze kwam ik op weg naar school iedere dag tegen.
Hans Bayer is de maker en het zou in 1963 zijn gemaakt.
Dat moet rond 1970 zijn geweest dat mijn route langs het beeld liep maar ik zag op google dat het beeld er nog steeds te vinden is.
Deze kwam ik op weg naar school iedere dag tegen.
Hans Bayer is de maker en het zou in 1963 zijn gemaakt.
Dat moet rond 1970 zijn geweest dat mijn route langs het beeld liep maar ik zag op google dat het beeld er nog steeds te vinden is.
-
Deze vind ik ook nog altijd goed.
Statue of Edward Elgar ,een Engelse componist met zijn Sunbeam gemaakt door Oliver Dixon.
Tot en met het zadeltasje kompleet...
Statue of Edward Elgar ,een Engelse componist met zijn Sunbeam gemaakt door Oliver Dixon.
Tot en met het zadeltasje kompleet...
Op Transportfiets.net vind je ook deze .
"Hommage aan de middenstand "Transportfiets met slagers jongen van Jac van Someren .
"Hommage aan de middenstand "Transportfiets met slagers jongen van Jac van Someren .
- Bijlagen
-
- Slagers jongen A.jpg (52.62 KiB) 7625 keer bekeken
Dan is er ook nog een heel bekend beeld op de Postbank in Rheden
De Koningin op de fiets ,een kunstwerk van Daphne du Barry .
Deze foto,s komen van de site mens & dier in steen & brons en www. krogtweb.nl
De Koningin op de fiets ,een kunstwerk van Daphne du Barry .
Deze foto,s komen van de site mens & dier in steen & brons en www. krogtweb.nl
- Bijlagen
-
- postbank A.jpg (51.79 KiB) 7625 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mazell99 op 23 dec 2017, 20.33, 1 keer totaal gewijzigd.
In De Bilt staat, in beeldenpark Beerschoten, dit beeld van twee wielrenners van de plaatselijke artiest Jits Bakker. Hij maakte ook nog een beeld van twee kinderen en een fiets, dat ook in De Bilt staat. En hij maakte de Jaap Edentrofee (geen fiets overigens).
- Bijlagen
-
- wielrenners Jits Bakker.jpg (66.53 KiB) 7608 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....