Ik heb onlangs een fiets van het merk Nederlandse Leeuw uit de jaren 50 verkregen.
Ik zou willen weten of dit een op zichzelf staande fabrikant is geweest, of een submerk van een bekende fabriek.
Een framenummer heb ik tot op heden niet kunnen ontdekken.
Bij voorbaat dank voor eventuele informatie!
Met vriendelijke groeten,
Desmond
Nederlandse Leeuw
Re: Nederlandse Leeuw
We kennen het merk in 1914 in elk geval als goedkoop merk van Gruno, staat in de catalogus van dat jaar. Misschien is het na de oorlog ook nog door Gruno gebruikt, of is het een plakkertje dat iemand er maar eens gewoon op heeft geplakt uit vaderlandsliefde? Plaats gerust eens wat duidelijke foto's van je fiets.
groet, Maarten
groet, Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Nederlandse Leeuw
Hallo Maarten ,
Hartelijk dank voor je reactie!
Ik plaats hierbij enkele foto's van de fiets, deze zal ergens van de eerste helft van de jaren 50 zijn, afgaande op de Beckson remnaaf van latere uitvoering met rechte reactiearm.
Op de kettingkast met sluitveter is nog heel vaag Nederlandse Leeuw te lezen Bij voorbaat dank voor de moeite,
met vriendelijke groeten,
Desmond
Hartelijk dank voor je reactie!
Ik plaats hierbij enkele foto's van de fiets, deze zal ergens van de eerste helft van de jaren 50 zijn, afgaande op de Beckson remnaaf van latere uitvoering met rechte reactiearm.
Op de kettingkast met sluitveter is nog heel vaag Nederlandse Leeuw te lezen Bij voorbaat dank voor de moeite,
met vriendelijke groeten,
Desmond