Achterspatbord transportfiets

Plaats reactie
Jorrit

Achterspatbord transportfiets

Bericht door Jorrit »

Dag allemaal,

Voor het opknappen van mijn transportfiets, 28 inch, ben ik op zoek naar een achterspatbord met spatbordhouder.

Heeft iemand deze toevallig liggen? Dan neem ik deze graag over.

Daarnaast zoek ik nog:

Kettingkast
zadelpen
pedalen, zonder reflectie en logo.

Alvast bedankt!

Groet Jorrit
Svenhaan

Re: Achterspatbord transportfiets

Bericht door Svenhaan »

Hallo,

Heb je ook foto's van de fiets?

Ik ben momenteel mijn tweede 28inch transportfiets aan het restaureren. Ik ben verleden week langs Toon Mensinck gereden en heb de fiets perfect compleet kunnen maken, met alle correcte onderdelen. Misschien een goede tip.

vr groeten Sven
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Jorrit schreef:Dag allemaal,

Voor het opknappen van mijn transportfiets, 28 inch, ben ik op zoek naar een achterspatbord met spatbordhouder.

Daarnaast zoek ik nog:

Kettingkast
zadelpen

Alvast bedankt!

Groet Jorrit
Haakse zadelpennen en blokpedalen zonder reflectie heb ik over. Voor de zadelpennen is het wel belangrijk om te weten wat de diameter is. Daar zijn nogal wat verschillen in, en dat komt nogal nauw: te breed past er niet in, te smal en je krijgt hem niet geklemd. De pedalen die ik overheb zijn union exemplaren. Het zijn niet de grote transportpedalen, maar normaal formaat. P.s. ik ben de komende dagen moeilijk bereikbaar, maar als je eind volgende week een berichtje stuurt, dan kan ik ze voor je tevoorschijn halen.
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Svenhaan schreef:Hallo,

Heb je ook foto's van de fiets?

Ik ben momenteel mijn tweede 28inch transportfiets aan het restaureren. Ik ben verleden week langs Toon Mensinck gereden en heb de fiets perfect compleet kunnen maken, met alle correcte onderdelen. Misschien een goede tip.

vr groeten Sven
Hi Sven,

Dank je voor je reactie. Ik was inderdaad in contact met Toon, maar die had helaas nét zijn laatste achterspatbord verkocht. Ik ben woensdag weer bij mijn fiets, dan maak ik een foto.

Groet Jorrit
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Jeroen Zuiderwijk schreef:

Daarnaast zoek ik nog:

Kettingkast
zadelpen

Alvast bedankt!

Groet Jorrit
Haakse zadelpennen en blokpedalen zonder reflectie heb ik over. Voor de zadelpennen is het wel belangrijk om te weten wat de diameter is. Daar zijn nogal wat verschillen in, en dat komt nogal nauw: te breed past er niet in, te smal en je krijgt hem niet geklemd. De pedalen die ik overheb zijn union exemplaren. Het zijn niet de grote transportpedalen, maar normaal formaat. P.s. ik ben de komende dagen moeilijk bereikbaar, maar als je eind volgende week een berichtje stuurt, dan kan ik ze voor je tevoorschijn halen.
Hi Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Erg fijn waneer je deze onderdelen over zou hebben. Ik zal woensdag de diameter van mijn zadelbuis even opmeten. Je hoort van me!

Groet Jorrit
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Jeroen Zuiderwijk schreef:

Daarnaast zoek ik nog:

Kettingkast
zadelpen

Alvast bedankt!

Groet Jorrit
Hi Jeroen,

Ik heb de zadelbuis opgemeten, die is 26 mm. Heb je deze toevallig liggen?

Groet Jorrit
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Hi Jeroen en Sven,

Mochten jullie een cranck overhebben houd ik me ook aanbevolen. Ik heb er even goed naar gekeken, zo mooi is ie niet meer. Ik zal een aantal foto's posten.
Jorrit

Bericht door Jorrit »

IMG_4795.JPG
IMG_4795.JPG (117.38 KiB) 5788 keer bekeken
Bijlagen
IMG_4930.JPG
IMG_4930.JPG (111.83 KiB) 5788 keer bekeken
IMG_4928.JPG
IMG_4928.JPG (118.14 KiB) 5788 keer bekeken
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Dat crankstel is toch nog prima? Ik zou daar niet een andere transportfiets voor slopen.

Houdt rekening dat onderdelen zeer zeldzaam zijn, helemaal crankstellen, trapassen, spatborden etc. Als je die wilt vervangen, betekent dat dat ten kostte gaat van een andere transportfiets (of meer dan een). Dus gebruik/repareer wat mogelijk is tot er echt niets meer van te maken is.
Plaats reactie