Geen enkel onderdeel is origineel natuurlijk, maar hij lijkt zo toch aardig op het plaatje uit de Nederlandse Kroon-folder uit 1929. Een paar onderdelen hebben wel heel veel moeite gekost. Vooral het balhoofd bleek zeer lastig omdat de vorkbuis een diameter van ca 27 mm ofwel 1 1/16 inch heeft. Die bleek zo incourant dat George van Fietsverzet me zelfs melde dat die maat helemaal niet bestaat! Wel vreemd om dat te horen terwijl je het overduidelijke bewijs dat het wel bestaat in je hand hebt... Uiteindelijk heb ik er een gevonden op een oud tandemframe dat op marktplaats werd aangeboden. Met heel veel dank aan Sybren, die niet alleen bereid was het balhoofd op te meten, maar ook om 'm er voor me uit te slopen, waardoor hij met een onbruikbaar tandemframe bleef zitten. Dat frame meenemen was namelijk wat lastig op de vouwfiets, vandaar.... Dit is 'm:
Ook heel veel dank aan Jonathan, die bereid was zijn pas op marktplaats gescoorde crankstel aan mij door te verkopen. Ik viste op marktplaats achter het net, maar wou 'm toch heel graag hebben omdat hij exact de goede maat had, 15,9 mm. Dat is een hele normale fiets-maat dus ook die was niet makkelijk te vinden, transportfietsen hebben meestal dikke trapassen tenslotte. Maar deze past als een handschoen om de as! Omdat ik nog een heel mooi nos 48 tands Williams transporttandwiel had liggen heb ik die er ook meteen maar op gemonteerd.
Voor ik de fiets definitief in elkaar ga zetten moeten er nog wel wat klussen gedaan worden, vooral schilderwerk aan frame, vork, spatborden, stuur en het crankstel, en dan nog alles monteren en afstellen uiteraard. Hopelijk krijg ik de klus nog geklaard voor de GTT

Groetjes, Rob