Band gezocht Lepper aluminium 28inch wiel

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Superia

Band gezocht Lepper aluminium 28inch wiel

Bericht door Superia »

Collega fietsenliefhebbers,

Voor een projectje kocht ik onlangs een Lepper 28inch aluminum achterwiel met Torpedo achterrem van 1953. Ik ben nu echter op zoek naar een passende band.

Ik heb even gemeten en ik kom uit op een diameter van 635 (van bandhiel tot bandhiel). Ben ik dan goed af met een 635-40/42 band? En zijn deze nog makkelijk te verkrijgen in retro profiel?

bedankt!
Rob Houkes

Re: Band gezocht Lepper aluminium 28inch wiel

Bericht door Rob Houkes »

Iedere opoefiets-band 28 x 1 1/2 zou moeten passen, etrto maat 40-635 of de iets bredere 42-635. Retro profielen zijn er genoeg te vinden, bv Vredestein Retro met 'vredestein' in het loopvlak, maar ook ouderwetse blokprofielen zijn eenvoudig te krijgen. Zoek maar een leuke uit :-)

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets :)
Superia

Bericht door Superia »

Bedankt Rob! Net de Vredestein Retro besteld. Blijkbaar bij Ahtleteshop solden. Band kost normaal +-22 euro, nu slechts 13! Mooi koopje!

Ik zag in de beschrijving wel dat er een reflectiestreep op zit. Kan je die er op 1 of andere manier af krijgen?
Rob Houkes

Graag gedaan! Mooie band die retro. Maar als ze bij athleteshop in de uitverkoop zijn betekent dat waarschijnlijk dat ze binnenkort uit productie gaan... :(

Die reflectiestrip zit er op geplakt, even het uiteinde zoeken en dan voorzichtig er af pulken.

Groetjes, Rob
Superia

Bericht door Superia »

Ik kreeg vandaag de band binnen. Mooie retro band inderdaad. Alleen zie ik aan de reflectiestrip geen plekken waar ik kan beginnen met pulken. Kan het zijn dat er toch met reflecterende verf op gezet is?

Iemand ervaring hoe je zoiets er goed af krijgt?
Rob Houkes

Goed zoeken! Er zit echt een beginnetje aan, maar die is soms erg lastig te vinden. Deze foto is van dezelfde band:
reflectie_strip.jpg
reflectie_strip.jpg (386.66 KiB) 4782 keer bekeken
Groetjes, Rob
Superia

Bericht door Superia »

Rob, gisteren even gekeken en inderdaad: overlappende reflectiedelen. Kwamen er mooi af, band ziet er nu weer wat authentieker uit! Bedankt voor de tip!
Plaats reactie