Hallo
Ik zoek een aantal onderdeeltjes voor een Fongers uit de jaren 30.
Wat ik nodig heb is een stofdeksel voor de trapas, een van de twee is helaas verdwenen. De buitendiameter hiervan is 35mm en de binnendiameter is 28mm.
Als tweede een buisje voor de verlichting die onder het frame loopt. Het frame is zoals normaal bij Fongers 29mm dik. Inclusief de beugeltjes zou mooi zijn.
Als laatste de draaiknop en bout van het stuurslot. Die van mij is ooit afgebroken en verdwenen. Op de foto is te zien wat ik nog heb.
Wie kan mij aan deze onderdelen helpen?
Groetjes Levi
Fongers Onderdeeltjes
-
Re: Fongers Onderdeeltjes
ik wil wel voor je zoeken naar zo'n, wieltje, misschien heb ik het nog.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Die ringen zijn bij mijn weten gelijk aan die van de andere Fongers assen (H,D,HF,DF enz) alleen heb je voor de echte stofdichting ook nog de binnenringen en viltringen die ertussen zitten nodig.
Die zijn doorgaans verdwenen, ik had ze zelf geperst uit blik en de vilten geknipt uit een lap geperst vilt.
Had er een itempje over geplaatst in de rubriek 'technisch vragen en..'
Met een beetje huisvlijt krijg je het wel weer compleet

Groet, Erwin
-
Ja die oplossing van Erwin is super gaaf .
Ik heb nog wel een oude liggen die ik niet meer ga gebruiken en ik heb eens gekeken naar
de verlichtingsbuis. Ik heb er twee over die eens als verstekeling zijn meegekomen met een bak remstangen.
Beetje rottig ding om op te sturen (50cm lang of zo) maar ik kan ze wel missen.
Kan ze meenemen naar de lentetocht.
Groeten,
Maarten
Ik heb nog wel een oude liggen die ik niet meer ga gebruiken en ik heb eens gekeken naar
de verlichtingsbuis. Ik heb er twee over die eens als verstekeling zijn meegekomen met een bak remstangen.
Beetje rottig ding om op te sturen (50cm lang of zo) maar ik kan ze wel missen.
Kan ze meenemen naar de lentetocht.
Groeten,
Maarten
-
Bedankt allemaal voor de reacties. Dat idee om ze te persen is inderdaad een heel slim idee, maar helaas heb ik wat gebrek aan kennis en gereedschap om dat na te maken.
Maarten B. Ik heb geen haast met dat wieltje hoor, maar het zou leuk zijn als je wat kan vinden. Dat boutje waarmee je hem vast draait is bij mij dus afgebroken, is dat een metrische maat of is dat zo'n "moeilijke zelfbedachte" schroefdraad?
Maarten W. Ik zou graag zo'n stofring overnemen, dan kan ik straks i.i.g. weer fietsen. Zo'n buisje zou ook mooi zijn maar daar heb ik totaal geen haast mee. Bij de lentetocht zal ik er niet zijn, maar misschien iets voor de volgende beurs?
Ps. De borgring van de trapas blijkt ook gesneuveld te zijn. Ik heb eentje van een gewone thompson-as geprobeerd maar die valt iets te groot. Heeft iemand misschien zo'eentje liggen?
Groetjes Levi
Maarten B. Ik heb geen haast met dat wieltje hoor, maar het zou leuk zijn als je wat kan vinden. Dat boutje waarmee je hem vast draait is bij mij dus afgebroken, is dat een metrische maat of is dat zo'n "moeilijke zelfbedachte" schroefdraad?
Maarten W. Ik zou graag zo'n stofring overnemen, dan kan ik straks i.i.g. weer fietsen. Zo'n buisje zou ook mooi zijn maar daar heb ik totaal geen haast mee. Bij de lentetocht zal ik er niet zijn, maar misschien iets voor de volgende beurs?
Ps. De borgring van de trapas blijkt ook gesneuveld te zijn. Ik heb eentje van een gewone thompson-as geprobeerd maar die valt iets te groot. Heeft iemand misschien zo'eentje liggen?
Groetjes Levi
Hoi Levi,
Ik heb gezocht maar het nog niet gevonden. Mocht ik het tegenkomen hoor je het.
Ik heb gezocht maar het nog niet gevonden. Mocht ik het tegenkomen hoor je het.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Levi,
Als je je adres doormailt bv via een persoonlijke mail dan stuur ik die stofring wel naar je op.
Een Fongers borgmoer heb ik denk ik ook nog wel liggen.
Goed idee om met die verlichtingsbuis te wachten tot een volgende beurs.
Help me dan even herinneren tegen die tijd. Of kom een keer kijken dat mag ook altijd.
Groeten,
Maarten
Als je je adres doormailt bv via een persoonlijke mail dan stuur ik die stofring wel naar je op.
Een Fongers borgmoer heb ik denk ik ook nog wel liggen.
Goed idee om met die verlichtingsbuis te wachten tot een volgende beurs.
Help me dan even herinneren tegen die tijd. Of kom een keer kijken dat mag ook altijd.
Groeten,
Maarten
-
Maarten B. Nogmaals heb ik er geen haast mee hoor, zou leuk zijn als je er eentje hebt, dan hoor ik het graag.
Maarten W. Een pb is jouw kant op gegaan. Zou mooi zijn als je die onderdeeltjes voor mij kan regelen. Dan kan ik in ieder geval weer fietsen binnenkort.
Groetjes Levi
Maarten W. Een pb is jouw kant op gegaan. Zou mooi zijn als je die onderdeeltjes voor mij kan regelen. Dan kan ik in ieder geval weer fietsen binnenkort.
Groetjes Levi