De Locomotief van mijn opa

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
sterkstromer

De Locomotief van mijn opa

Bericht door sterkstromer »

Bij mijn vader in de schuur vond ik de oude fiets van m'n opa terug: een groene Locomotief. Ik schat dat hij van eind jaren '40, begin jaren '50 is, maar weet iemand waar ik meer informatie zou kunnen vinden? Ik ga er zelf niet op rijden, zou er nog interesse bestaan via de groep "Aangeboden" op dit forum, of is het dertien in een dozijn en weg ermee? Hij heeft volgens mij zo goed als alles nog origineel: dynamo, verlichting, kettingkast... Bedankt alvast!

Foto ter verduidelijking:
Afbeelding
ReinvB

Re: De Locomotief van mijn opa

Bericht door ReinvB »

Erg leuke fiets nog, zo te zien. Ook met een origineel zadel, dat zie je niet vaak, ik niet althans. Zeker geen 13 in een dozijn, want van wat toen gemaakt is, is niet veel zo goed bewaard gebleven, en ook als massaproduct toen was het wel een kwaliteitsproduct. Ik denk zelf midden jaren 50, ik heb zelf het Simplex broertje van deze fiets, zij het in een stuk mindere staat. Het is wel jammer dat zulke sportfietsjes door liefhebbers vaak over het hoofd worden gezien, en mischien ook niet veel geld waard zijn,maar een 60 jaar oude fiets in deze staat is toch echt iets bijzonders. Waarom wil je hem eigenlijk niet zelf houden ? Als er al 60 jaar zuinig mee is omgegaan, is het zonde om dat niet te blijven doen....Hoe dan ook, succes ermee en ik hoop dat dit fietsje goed terechtkomt.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Ja, inderdaad een heel mooi bewaarde fiets!
Enne, ik zou ook denken; geef 'm een plaats in de familie :-)
Mijn broer woont in het huis dat vóór de vorige bewoners van onze opa en oma was.
En in de schuur staat de glimmende Empo uit de jaren '50 die van Opa was.
Broer fietst er nog regelmatig mee naar z'n werk.
En ik vind het ook wel bijzonder, Opa's fiets nog steeds in die schuur...
Mocht m'n broer de Empo wegdoen, moet die naar mij toe :-)
Ik heb er trouwens ook nog een tijdje op gereden naar middelbare school toe.
Succes met de beslissing!

Groet, Erwin
sterkstromer

Bericht door sterkstromer »

Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen! De reden dat ik er niet zelf op ga fietsen, is dat we een nogal kleine schuur hebben, en ik neem daar al vrij veel ruimte in met drie fietsen op dit moment... Daarnaast denk ik dat een liefhebber van oude fietsen er beter voor kan zorgen en er meer plezier aan beleeft dan ik!

Ik denk dat ik hem daarom binnenkort te koop zet, wel hier i.v.m. de grote liefhebberdichtheid!
Plaats reactie