Code BASTA combinatieslot
Code BASTA combinatieslot
Beste forumleden, sinds vorige week ben ik in het bezit van een Fongers. Die is voorzien van een afgesloten BASTA combinatieslot. Wie kan me helpen met tips, instructie of anderszins om de code te achterhalen en het slot te openen. Op voorhand dank, groet, Ben
Re: Code BASTA combinatieslot
Dank je wel voor je suggestie. Ik had deze informatie al eerder geraadpleegd maar om de codes te verkrijgen wordt er enkel verwezen naar Edco sloten en niet naar Basta.
Er is vast een slimmigheidje waarmee je de schuifjes dusdanig kunt verzetten dat binnen redelijke tijd aan de code te komen is. Wie kent hem?
Een andere suggestie die ik kreeg was om de ring door te zagen en zo van de fiets te verwijderen... not my cup of tea, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat.
Er is vast een slimmigheidje waarmee je de schuifjes dusdanig kunt verzetten dat binnen redelijke tijd aan de code te komen is. Wie kent hem?
Een andere suggestie die ik kreeg was om de ring door te zagen en zo van de fiets te verwijderen... not my cup of tea, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat.
Op rijwiel.net krijg je ook de code van een Basta-slot, althans van de meeste (hangt af van het serienummer). Maar als je het als sport ziet om er zelf achter te komen is dat natuurlijk ook prima
Groeten,
fietser

Groeten,
fietser
bij zo,n zelfde slot maar dan van het merk GB[Gerrit Bongers scheen de uitvinder te zijn geweest van dit slot] is het mij een keer gelukt om het slot te openen door wat combinaties te proberen wel stom toevallig maar ja soms kom je met geluk verder als met wijsheid

ik lees verder niets over dit merk slot [GB] ?
Bedankt, ik zal de actie in gang zetten. Groeten, Ben
-
Geen idee wat voor slot je hebt, maar dat oude spul heeft vaak verrassend weinig combinaties. Dus systematisch door alle combinaties fietsen werkt snel genoeg.
bv 7 schuifjes met 3 posities zijn 4400 opties, dikke kans dat je er met een uurtje bent.
/Marten
Dat lijkt me sterk. GB is een Deens slot, het is de voorloper van het Basta-slot (jaren 50). Daar kwam volgens mij geen Nederlander aan te pas.bij zo,n zelfde slot maar dan van het merk GB [Gerrit Bongers scheen de uitvinder te zijn geweest van dit slot]
Ik kom in dit voorbeeld op 3^7 = 2187 mogelijkheden.bv 7 schuifjes met 3 posities zijn 4400 opties
Groeten,
fietser
schijnt toch wel zo te zijn ; op transportfiets.net reageerde in 2009 op een vraag over een GB slot de kleinzoon die dit vertelde[toets maar gerrit bongers slot in op google ]fietser schreef: ↑24 mei 2018, 18.26Dat lijkt me sterk. GB is een Deens slot, het is de voorloper van het Basta-slot (jaren 50). Daar kwam volgens mij geen Nederlander aan te pas.bij zo,n zelfde slot maar dan van het merk GB [Gerrit Bongers scheen de uitvinder te zijn geweest van dit slot]
Ik kom in dit voorbeeld op 3^7 = 2187 mogelijkheden.bv 7 schuifjes met 3 posities zijn 4400 opties
Groeten,
fietser
-
ik ook, was aan het rekenen met 2 seconden per combi, delen door 3600 etc . Verkeerde getal uit de hoge hoed getrokken

/Marten