Ik ben gefascineerd door alles wat wielen heeft. Ik vind het fijn erop of erin te rijden, maar geniet er nog meer van als je hoogwaardig vakmanschap terug ziet in het voertuig. Denk aan klassieke auto's en motoren, maar dus ook fietsen.
Om die reden rijd ik op een zwarte Gazelle transportfiets. Deze gebruik ik voor alle dag, hij fietst heerlijk en is niet stuk te krijgen. En gelijkertijd ziet het eruit als een museumstuk, prachtig. Waar vorm en functie zo tastbaar bij elkaar komt, gaat mijn hart sneller kloppen

De originele bagagedrager en kettingbeschermer heb ik gedemonteerd. De bagagedrager gebruikte ik te weinig en dat is dan toch wel heel erg groot en extra massa, de kettingbeschermer haalde het zicht weg van de prachtige voortandwiel met springende gazelles erin.
Ik zal een paar foto's hieronder delen. Het is geen museumstuk als in 'concours staat', maar een museumstuk dat vandaag de dag gewoon doet waarvoor ie ooit gemaakt is.
Wel ga ik 'm binnenkort aanbieden, de naafrem doe het niet goed meer en ik heb zelf niet de middelen en tijd (of prioriteit eigenlijk) om 'm zelf te fixen. Ik zoek een nieuw baasje voor mijn fiets, iemand die houdt van dit soort fietsen en graag deze prachtige Gazelle weer de weg op helpt. Houdt het aanbod dus in de gaten