Ik heb een Gazelle Omafiets staan met het framenummer 617169.
Volgens het overzicht met framenummers zou deze fiets van rond WO2 zijn.
De originele gazelle voornaaf heeft echter een smeernippel ( net als de trapas) en de sachs terugtraprem een halfronde beugel.
De naven zijn niet verchroomd maar origineel zwart.
Ik zou dus verwachten dat de fiets wel vroeger is als de 40'er jaren.
Wie kan hier helpen?
Met vriendelijke groet Michael
Gazelle Omafiets
-
Re: Gazelle Omafiets
Michael,
Ik meen dat jouw framenummer uit half 1940 komt 624xxx is uit eind 1940.
Ik heb een damesfiets uit 1936 of 37 staan met een gaatje in de voornaaf. Daar zal zonder twijfel een oliepotje in gedraaid hebben gezeten dus vermoedelijk is die in jouw fiets ook origineel en van die periode. Even zo de ronde rembeugel van F&S . Die met een rechtere vorm is van na de 40er jaren.
Zwarte onderdelen ipv verchroomd is de ''al weder'' uitvoering . Ik geloof dat dat vooral een vooroorlogse bouwwijze was.
Groeten,
Maarten
Ik meen dat jouw framenummer uit half 1940 komt 624xxx is uit eind 1940.
Ik heb een damesfiets uit 1936 of 37 staan met een gaatje in de voornaaf. Daar zal zonder twijfel een oliepotje in gedraaid hebben gezeten dus vermoedelijk is die in jouw fiets ook origineel en van die periode. Even zo de ronde rembeugel van F&S . Die met een rechtere vorm is van na de 40er jaren.
Zwarte onderdelen ipv verchroomd is de ''al weder'' uitvoering . Ik geloof dat dat vooral een vooroorlogse bouwwijze was.
Groeten,
Maarten
Re: Gazelle Omafiets
of door gebrek aan chroom of verbod om chroom te gebruiken? ... hoewel, dat was eind 1940 nog niet van toepassing!Maarten Waarlé schreef: ↑27 mei 2018, 21.15 Zwarte onderdelen ipv verchroomd is de ''al weder'' uitvoering .
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen