Ik ben op zoek naar Dunlop type Westwood velgen.

Plaats reactie
Michiel Röben

Ik ben op zoek naar Dunlop type Westwood velgen.

Bericht door Michiel Röben »

Beste forumleden.

Voor mijn Fongers tandem 1901 ben ik op zoek naar een paar strakke velgen van het merk Dunlop of iets dergelijks met zo'n westwood plaatje tussen de spaken. Eventueel te ruilen tegen ander antiek onderdeel als VT dynamo of koplamp. Wie kan me helpen met deze velgen of wie weet er iemand die vooraad heeft van dit soort velgen? Ik zou er erg blij mee zijn. Ik weet alleen niet of ze van nikkel waren of zwart gelakt. Ik vermoed zwart gelakt maar weet dat niet zeker.

Jos weet jij dat? Jij hebt uitgebreid onderzoek gedaan voor jouw dames fiets van Fongers uit 1901. Zaten daar nikkelen of zwartgelakte velgen in rond 1900? Ik hoor het graag van een ieder die informatie over nikkel of zwart weet of die weet waar ik dit type velgen kan vinden.

groeten,
Michiel ;)
Durabo88

Re: Ik ben op zoek naar Dunlop type Westwood velgen.

Bericht door Durabo88 »

Beste Michiel,

Ik kan je niet helpen aan deze velgen. Maar mocht je tijdens je zoektocht nog een verchroomde 32 gaats Dunlop Westwood voorvelg tegenkomen, dan houdt ik mij aanbevolen.

Met vriendelijke groeten, Y.
Sportief fietsend!
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Zou je het zelfde voor mij willen doen, Yorrick? Volgens mij zit jij best vaak met je neus in oude voorraadjes...

Groeten,
Michiel ;)
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Michiel,

Dat valt best mee. Ik zit voornamelijk achter MP te zoeken. Daarbuiten mis ik voor mijn eigen onderdelen ook de contacten vaak, best vervelend als je wat zoekt.

Met vriendelijke groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

pas een raleigh verkocht met die velgen erin. helaas te laat!!
er staat volgens mij nog wel een complete raleigh op maar of daar westwoods in zitten en dunlop geen idee. zou je die persoon even moeten mailen.

ik zoek al een tijdje naar westwood wielen voor mijn gazelle
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerritkan

Bericht door gerritkan »

Durabo88 schreef:Beste Michiel,

Ik kan je niet helpen aan deze velgen. Maar mocht je tijdens je zoektocht nog een verchroomde 32 gaats Dunlop Westwood voorvelg tegenkomen, dan houdt ik mij aanbevolen.

Met vriendelijke groeten, Y.

Al bij George Chardon gevraagd ?

Gerrit Kan
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Gerrit en Elibert,

In een andere topic gaf Mark net aan dat het toch om 36 spaaks gaat. Die heb ik nog wel liggen (merkloos).

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
maartenB

Bericht door maartenB »

Hoi Michiel,
Weet je zeker dat er 28 - 1,5 velgen/banden op horen?
Was dat bij een tandem niet zwaarder? Zeker later zat er spul van transportfietsen of vergelijkbaar op, maar dat weet jij als tandem rijder veel beter dan ik.

Ik kan je wel aan gelakte velgen helpen. of voor een prikkie aan roestige, maar die zijn toch niet doorgeroest. Die moet je dus zelf lakken.
Dan heb ik het over model Westwood, zonder schildje natuurlijk (die ga je niet vinden nl.) met 32 + 40. Ik denk dat je die zoekt.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie