Raleigh 1951/52?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
tommiefongers

Raleigh 1951/52?

Bericht door tommiefongers »

Heb deze fiets bij het grofvuil gevonden! Ik droom welleens dat ik allerlei mooi spul bij het grofvuil vandaan sta (moet) te halen, maar dit is dus geen droom! Stond als grofvuil bij een 17e eeuws landhuis, dus wellicht daar tientallen jaren in de kelder gestaan.

Ik zou het leuk vinden als iemand mij wat info kan geven, zijn de rode biezen en het achterdragertje (zie ik niet op de verkoopfolders staan?) origineel bijvoorbeeld. Ben in mijn enthousiasme vergeten het framenummer te noteren, dit volgt dus nog. Ik wist wel dat ik even op de (AB) Sturmey Archer naaf moest kijken voor een jaartal: 51.

Ik zal de fiets komende tijd verder poetsen, en eens twee nieuwe bandjes bestellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
maartenB

Re: Raleigh 1951/52?

Bericht door maartenB »

schitterende vondst zeg! Fijn dat jij die gevonden hebt en niet de oud-ijzerboer.

In elk geval voor de oorlog werden Raleighs gemaakt zonder achterrek en was het aan de Nederlandse dealers om dat er op te zetten. Als hij in 1951 zonder rek in de folder staat zal het toen ook nog wel zo gegaan zijn.
Dat voetsteuntje van Elfo (leuk trouwens) hoort volgens mij bij een kinderzitje. Daar hadden ze dat rekje ook voor nodig.

De lak lijkt me duidelijk opnieuw gedaan.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Peter_L

Bericht door Peter_L »

Mooie vondst :) .

De spatbordbeugel is wel niet correct en hij is inderdaad ook herschilderd, maar kan een leuk projectje worden.

Peter
tommiefongers

Bericht door tommiefongers »

Thx Maarten & Peter,

Weet nu meer, vooral de stepjes zijn een leuk detail 'vader nam de kinderen mee achterop de Raleigh voor een ritje'

Inmiddels heb ik de fiets vergeven aan een echte Raleigh liefhebber, mooi toch!

Tom
Plaats reactie