Gezocht trapas Fongers Dames model D 1940

tommiefongers

Gezocht trapas Fongers Dames model D 1940

Bericht door tommiefongers »

Lieve mensen van de oude fietsen,

In 2014 heb ik al eens een oproepje geplaatst voor een linkse borgmoer van een Fongers model D dames fiets uit 1940. Japser A van dit forum heeft mij hier toen aan kunnen helpen.

https://www.oudefiets.nl/forum/52/1949

Inmiddels zijn we alweer vier jaar verder en heeft mijn vriendin de fiets dagelijks (!) in gebruik gehad, met heel veel plezier en vaak vreemde blikken (haalt gewoon electrische fietsen in en ook ik moet soms stevig trappen om haar bij te houden) tuft zij weer en wind naar haar werk en ook alle boodschappen verdwijnen in de fietstassen. Onlangs begon mijn vriendin wel te piepen over kraak en bonk geluiden uit de crank. Daar ik eerder al een onderhoudsbeurtje (de crank wat bijgesteld) had gegeven, en ik de staat van de as al eens had gezien in 2014, ben ik toch bang dat ik nu een vervanger moet zoeken voor de originele trapas uit 1940. Wie o wie kan mij hieraan helpen!? Alvast dank! tomros@live.nl

Vanochtend alles gedemonteerd en foto's gemaakt, helaas geen schuifmaat in huis, maar we gokken op ongeveer 13 cm totale lengte en een dikte van het middenstuk van 18 a 19 mm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie