Transportfietsonderdelen - uitdunning stock
Transportfietsonderdelen - uitdunning stock
Beste transportfietsliefhebbers,
Ik ga verhuizen naar een kleinere woning en moet van het grootste deel van mijn stock af.
In een tweede fase zal ik wel een detailleerde lijst maken op marktplaats, maar ik geef eerste even de voorkeur aan leden.
Als je interesse hebt in een onderdeel kan je mij een pb sturen voor meer info.
Onderdelen:
- transportfietsstuur - onbekende maker
- transportfietsstuur Gazelle
- voordrager roelewiel - gebruikte
- voordrager onbekend - jaren 20 model
- frame gazelle transportfiets met crankstel en trapas in goede staat, 56cm frame. Frame moet gericht worden. Is ooit gepoederlakt geweest.
-frame transportfiets merk onbekend - 59cm - GRATIS
- achtertandwielen 3/16" opschroef- 20t en 21t - NOS en nieuw
- achtertandwielen 3/16" met nokken - 20t en 21t - nieuw
- voortandwielen 44t 3/16" vast te zetten met schroefjes - NOS en gebruikt, maar nog netjes
- Thompson trapassen - NOS - vraag voor details en foto's
- Gazelle crankstel - gebruikt, maar bruikbaar
- Crankstel voor opschroeftandwielen 3/16" - ZELDZAAM - vraag voor details
-spatborden transportfiets - set- NOS
-spatborden Gazelle transportfiets - gebruikt maar OK
- transportfietsvoornaven - NOS - made in england
- transportfiets wielenset - vraag ernaar
-vredestein transportfietsbanden - NOS of gebruikt maar goed, meerdere aanwezig, vraag voor details.
Fiets:
De fiets van dit artikel is te koop: http://www.transportfiets.net/2018/01/1 ... -jonathan/
Verzenden, meestal, mogelijk!
Ik ga verhuizen naar een kleinere woning en moet van het grootste deel van mijn stock af.
In een tweede fase zal ik wel een detailleerde lijst maken op marktplaats, maar ik geef eerste even de voorkeur aan leden.
Als je interesse hebt in een onderdeel kan je mij een pb sturen voor meer info.
Onderdelen:
- transportfietsstuur - onbekende maker
- transportfietsstuur Gazelle
- voordrager roelewiel - gebruikte
- voordrager onbekend - jaren 20 model
- frame gazelle transportfiets met crankstel en trapas in goede staat, 56cm frame. Frame moet gericht worden. Is ooit gepoederlakt geweest.
-frame transportfiets merk onbekend - 59cm - GRATIS
- achtertandwielen 3/16" opschroef- 20t en 21t - NOS en nieuw
- achtertandwielen 3/16" met nokken - 20t en 21t - nieuw
- voortandwielen 44t 3/16" vast te zetten met schroefjes - NOS en gebruikt, maar nog netjes
- Thompson trapassen - NOS - vraag voor details en foto's
- Gazelle crankstel - gebruikt, maar bruikbaar
- Crankstel voor opschroeftandwielen 3/16" - ZELDZAAM - vraag voor details
-spatborden transportfiets - set- NOS
-spatborden Gazelle transportfiets - gebruikt maar OK
- transportfietsvoornaven - NOS - made in england
- transportfiets wielenset - vraag ernaar
-vredestein transportfietsbanden - NOS of gebruikt maar goed, meerdere aanwezig, vraag voor details.
Fiets:
De fiets van dit artikel is te koop: http://www.transportfiets.net/2018/01/1 ... -jonathan/
Verzenden, meestal, mogelijk!
Laatst gewijzigd door jon8th8n op 7 aug 2018, 13.25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Transportfietsonderdelen - uitdunning stock
Hallo,
Ik ben (nog) geen lid maar doe wel veel met transportfietsen.
Ik heb wel interesse om een hoop onderdelen over te nemen, mocht er niemand anders interesse hebben.
(heb nu bijvoorbeeld tandwielen in Duitsland en Zwitserland besteld, maar uit Nederland zelf is toch een stukje makkelijker)
vr groeten Sven
Ik ben (nog) geen lid maar doe wel veel met transportfietsen.
Ik heb wel interesse om een hoop onderdelen over te nemen, mocht er niemand anders interesse hebben.
(heb nu bijvoorbeeld tandwielen in Duitsland en Zwitserland besteld, maar uit Nederland zelf is toch een stukje makkelijker)
vr groeten Sven
Beste Jonathan,
Ik heb een gazelle herenfiets van 1947, erfstuk van mijn opa en heb afgelopen week de trapas gedemonteerd omdat deze niet lekker liep, de lagers bleken zo goed als droog te staan. Echter heeft de draad op de trapas veel geleden en is de grote moer onbruikbaar...
Daarom ben ik nu dus op zoek naar een trapas met een diameter van 17,4mm en een lengte van ca 140mm, waar cups van 40,2mm op komen (de cups en lagers heb ik evt nog goede)
Hopelijk kun je me helpen zodat ik weer rond kan met mijn oud beestje,
Groeten Dennis
Ik heb een gazelle herenfiets van 1947, erfstuk van mijn opa en heb afgelopen week de trapas gedemonteerd omdat deze niet lekker liep, de lagers bleken zo goed als droog te staan. Echter heeft de draad op de trapas veel geleden en is de grote moer onbruikbaar...
Daarom ben ik nu dus op zoek naar een trapas met een diameter van 17,4mm en een lengte van ca 140mm, waar cups van 40,2mm op komen (de cups en lagers heb ik evt nog goede)
Groeten Dennis
Dag Denis,Dennis81 schreef: ↑1 aug 2018, 15.11 Beste Jonathan,
Groeten Dennis
Helaas, maar dat klinkt niet als een typische gazelle transportfiets trapas, maar als een standaard transportfiets trapas.
Mijn trapas is 18mm dik.
- Jeroen Zuiderwijk
Dat is ook geen transportfiets trapas. Gazelle gebruikte dikke trapassen op reguliere fietsen voor de oorlog. Maar die zijn niet hetzelfde als transportfiets trapassen (korter om te beginnen). Op beursen zoals de beurs in Berlicum op 14 oktober kun je ze nog wel eens vinden. Daarbuiten kom je er niet makkelijk aan.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
- Jeroen Zuiderwijk
Even voor de zekerheid, is dat 17,4mm op de crankverbinding, of in het midden van de trapas?
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Hallo Jonathan,
Bedankt voor je bericht, helaas kan ik geen reactie terugsturen.
Je kunt mij bereiken via mijn mail: svennie__h at hotmail.com
Dan kan ik laten weten waarin ik geinteresseerd ben.
vr groeten Sven
Bedankt voor je bericht, helaas kan ik geen reactie terugsturen.
Je kunt mij bereiken via mijn mail: svennie__h at hotmail.com
Dan kan ik laten weten waarin ik geinteresseerd ben.
vr groeten Sven
-
Heb je wellicht nog een 28 inch transportfiets Gazelle voorspatbord, heel?
- HJvMontfort
Denk dat ik voor zowel mijn transportfiets als mijn projecten wel interesse heb in een aantal zaken, wat is er nu nog? U mag me ook een berichtje sturen!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur