Gazelle Champion Mondial, Berylgroen?

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Tim M-K

Gazelle Champion Mondial, Berylgroen?

Bericht door Tim M-K »

Hallo,

ik heb net een Gazelle Champion Mondial Tandem van 1982 zover mogelijk in zijn oorspronkelijke toestand opgeknapt. Alles is heel chique, maar het frame heeft hier en daar sporen van roest. Ik heb de plekjes geschuurd en er een primer op gelakt.

Volgens de catalogus is de kleur van het fiets berylgroen. Ik heb erna gezocht, maar blijkbaar was het toen een heel populaire kleur, bijna ieder auto was ermee te verkrijgen. Ik denk, dat er dus heel wat aan nuances van deze kleur te verkrijgen zijn.

Heeft iemand een idee, welke moderne verf goed bij het berylgroen van Gazelle past?

Bedankt,
Tim
Bijlagen
Gazelle CM Tandem 2.jpg
Gazelle CM Tandem 1.jpg
m-gineering

Re: Gazelle Champion Mondial, Berylgroen?

Bericht door m-gineering »

Tim M-K schreef: 5 sep 2018, 14.23
Heeft iemand een idee, welke moderne verf goed bij het berylgroen van Gazelle past?

Bedankt,
Tim
Mijn CM heeft een kleur die goed overeen kwam met wat er op een Peugeot 504 zat. Maar dat is nu niet meer makkelijk te vergelijken ;)

Ik zou een automaterialenzaak binnenfietsen en de flesjes vergelijken. Ook even naar buiten gaan voor vergelijking in daglicht
/Marten
Plaats reactie