Waarde van mijn Simplex kruisframe fiets

Plaats reactie
StefanvandenAssem

Waarde van mijn Simplex kruisframe fiets

Bericht door StefanvandenAssem »

Beste fietsliefhebbers,

Sinds 42 jaar hebben wij een mooie Simplex kruisframe fiets in de familie. Mijn vader heeft hem 20 jaar geleden overgedaan aan mij. Ik heb ooit laten vaststellen dat hij uit de jaren '50 is.

Ik heb geprobeerd om hem vitaal te houden. Maar ik merk dat ik niet de tijd en rust heb om hem de aandacht te geven die hij soms nodig heeft. Daarom hebben we besloten om hem te koop aan te bieden aan een liefhebber.

Het is punt is echter dat ik geen idee heb wat een redelijke prijs zou zijn voor dit type fiets in deze conditie. Heeft iemand een idee wat ik mag verwachten en vragen?

Alvast hartelijk bedankt!

PS Hier zijn foto's en een kleine beschrijving te vinden: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
de rode

Re: Waarde van mijn Simplex kruisframe fiets

Bericht door de rode »

Waarde is er in verschillende soorten ; je hebt verzamelwaarde , dan zit de waarde in de orginaliteit en zeldzaamheid of uitvoering ; deze factoren zijn bepalend voor de waarde .
Je hebt ook gevoelswaarde ; dat is wat de ,,gek,, ervoor geeft , dat is meer het verhaal bij jouw fiets denk ik want orgineel is deze niet meer zoals je zelf al aangeeft, wat er op mp geboden/betaald voor gaat worden is dus de waarde ...

Je hebt altijd mensen die er een hogere waarde aan toekennen maar niet ervoor geven maar het gaat erom wat er echt voor betaald word neem ik aan.
maartenB

Bericht door maartenB »

Ook het zadel is natuurlijk niet origineel. Als je het over waarde hebt: ik zou hem voor de geboden 150-160 euro direct wegdoen. Vanuit mijn optiek (originaliteit) kopen die mensen enkel een overgeschilderd frame.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Gezien het BROOKS logo kan het zadel m.i. uit de vijftiger jaren stammen.

Groeten van
Henk
StefanvandenAssem

Bericht door StefanvandenAssem »

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Die helpen me!
Vriendelijke groet
Plaats reactie