Hallo .
In mijn zoektocht naar zoveel mogelijk Nederlandse merken ben ik op deze fiets gestuit.
Zoals wel duidelijk moge zijn is het een Nederlandse Leeuw.
Voor zover bij mij bekend een submerk van Gruno. Ik heb hem gekocht van de erven van een 94 jarige mevrouw die hem ooit ( ws in de jaren 40) gekocht heeft.
Graag wil ik het bouwjaar achtehalen . Is wel lastig denk ik want de enige die ik verder gevonden heb heeft een framenummer met 5 cijfers en de mijne maar 4.En die was gedateerd op 1937.
De mijne zal denk ik niet ouder zijn ivm het gedompelde witte van het achterspatbord.
op de naven is niets te vinden , ziet eruit of ze altijd zwart geweest zijn . het stuur lijkt mij ook niet origineel(?) omdat het lijkt dat er een stempelrem op gezeten heeft .
Bij voorbaat dank , groeten Peter
Nederlandse Leeuw
Re: Nederlandse Leeuw
als ik me niet vergis is het een Veeno stuur maar dat weet ik niet zeker , je ziet dat logo meer met ,,top,, inslag erbij maar met the dog heb ik nog nooit eerder gezien 

Re: Nederlandse Leeuw
Hello Peter,
Sinds kort heb ik ook een Nederlandse Leeuw fiets met framenummer
86723. Weet jij de nummer van de 1937 fiets aub? Met die nummer ben ik een stap verder met dateren van mijn fiets. Mijn fiets heeft hetzelfde balhoofd transfer & ook op de gebogen buis als ik zie het goed in jou fotos. Mijn fiets heeft wel vernikkeld lamphaak & kroonkap, misschien ook de cranks maar die zijn moeilijker om te bepalen.
Groeten
Jon Rowe
Sinds kort heb ik ook een Nederlandse Leeuw fiets met framenummer
86723. Weet jij de nummer van de 1937 fiets aub? Met die nummer ben ik een stap verder met dateren van mijn fiets. Mijn fiets heeft hetzelfde balhoofd transfer & ook op de gebogen buis als ik zie het goed in jou fotos. Mijn fiets heeft wel vernikkeld lamphaak & kroonkap, misschien ook de cranks maar die zijn moeilijker om te bepalen.
Groeten
Jon Rowe