https://link.marktplaats.nl/m1349589068
Deze prachtige racefiets bied ik te ruil of tegen een goed bod te koop aan, omdat ik hem als sportfiets kocht, maar toch niet blijkt te zijn (na gesprekken met experts en het nameten van de framegeometrie). Het frame is vooral opgebouwd met Zeus componenten, maar heeft Campagnolo naven en kabelklembeugels. Verder Mavic Module E draadband-velgen, Universal Mod. 68 remmen, Ideale race-zadel, Suntour pion, Titan sportstuur en Weinmann sport-remhendels. De ketting kan nog wel een rondje mee (nagemeten)
De naven uit de fiets dateren uit 1965 volgens één van de borgmoeren voor en achter. Op beide naven staat Campagnolo zonder een modelnaam ingeslagen. Minpuntje is wel dat de naafflens achter op één punt gescheurd is. Misschien heeft de toekomstige eigenaar nog een nieuwe huls liggen. De remmen dateren uit 1968 of kort daarna. Dus waarschijnlijk is de racefiets midden jaren 60 gebouwd.
Ik heb vast een begin gemaakt door de stuur- en zadelpen los te maken en in te vetten, een remkabel vervangen (zodat er in elk geval op gefietst kan worden) en prachtige nieuwe gumwall vouwbanden van Continental te monteren.
Framemaat van de fiets is 56,5 cm.
Ruilen kan tegen een (super)sportfiets (met interessante afmontage) van kleine framebouwers (maatwerk frames) van bijvoorbeeld Joco, JNA (Nieuwenhof), Aandewiel, Olympia (Ruitenbeek, Hilversum), Jabo, RIH-Sport etc.