doortrapnaven transportfiets

Plaats reactie
Supper15fiets

doortrapnaven transportfiets

Bericht door Supper15fiets »

ik zoek zwarte, het liefst NOS doortrapnaven voor een transportfiets jaren '20
Supper15fiets

Re: doortrapnaven transportfiets

Bericht door Supper15fiets »

helemaal niemand??
Rob Houkes

Bericht door Rob Houkes »

Niet makkelijk! De meeste transportfiets-doortrappers zijn in de jaren 50 voorzien van remnaven, omdat remmen toen (eindelijk...) verplicht werden. Ik vrees dat de meeste doortrapnaven toen bij het oudijzer terecht zijn gekomen. Maar met een beetje geduld kom je er wel. Houdt vooral MP goed in de gaten, af en toe komt er wel een set wielen met een doortrap naaf voorbij. En nog niet lang geleden werd hier op de site ook een NOS simplex wiel met doortrapnaaf aangeboden, maar die zal inmiddels al wel vergeven zijn.

Succes met de zoektocht!

Groetjes, Rob
De beste sportfiets is een transportfiets :)
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Er zijn redelijk wat mensen die doortrappers ombouwen en er een remnaaf inzetten. Maar die moeten het maar net lezen natuurlijk, en ook interesse hebben om de naaf te verkopen. Ik speur zelf al een tijdje naar vernikkelde doortrappernaven uit je jaren '20, maar ik ben ze los nog niet tegengekomen. Ook niet op beurzen. Uberhaupt ook al niet als afbeelding online, transport of normaal. Ik heb er eentje, maar die zit in mijn jaren '20 transportfiets.
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Latere verchroomde exemplaren wil nog wel eens lukken. Ik heb er daar ook eentje van, en er staat er nu eentje op marktplaats.
Plaats reactie