Dankbaar voor de Oude Fiets

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
PietjeB

Dankbaar voor de Oude Fiets

Bericht door PietjeB »

Beste Fietsliefhebbers,

Ondanks dat ik meer dan zestig jaar in Canada woon en mijn Nederlands wat roestig is voel ik mezelf hier tehuis met andere liefhebbers van de Hollandse Fiets. Ik geloof dat ik de enigste kenner ben van Gazelle, Batavus, Locomotief en andere merken van mijn moederland. Ik ben 71 jaar en maak nog dagelijkse ritten met mijn "Mondial" en "Cross Trophy" , natuurlijk met spijker banden. Ik heb pas een JOCO Ronde van Nederland frame gekocht in hele goede staat en wil die zo origineel als mogelijk op te bouwen. Het frame nummer is 59416. De een kan ook L of I zijn. Ik zal wat fotos maken voordat ik begin met de verbouw. Als iemand me kun helpen met informatie over de JOCO fietsen van dit tijdperk zou ik erg dankbaar zij. Ik wens alle veel succes met hun "fietstocht" in 2019.

Pieter
Maarten Waarlé

Re: Dankbaar voor de Oude Fiets

Bericht door Maarten Waarlé »

Hallo Pieter,
Welkom bij de club!

Ik weet persoonlijk niet veel van Joco maar er zijn er hier best die dat wel weten.

Als je liefhebber bent van de Nederlandse merken vroeg ik me af of je op Nova Scotia nog wel aan je trekken kan komen. Of zijn er mogelijk oude fietsen van vroegere Nederlandse emigranten over gebleven?
Genoeg ruimte om te fietsen daar begrijp ik. Ik zag op Google dat het eiland net wat groter is dan Nederland en minder dan een miljoen inwoners heeft! Moet mooi wonen zijn denk ik dan.

Groeten,
Maarten
Bommel

Bericht door Bommel »

Welkom,

Ik denk dat uw Nederlands minder roestig is dan menig oude fiets ;)

Ook bij mij geen specifieke kennis over JOCO.
Groeten,
Edwin

1936 Gazelle Transportfiets 61cm
1937 Gazelle no.8K Kruisframe 65cm
1941 Gazelle no.? Herenfiets 61cm
1953 Gazelle no.1 Kruisframe 70cm
1967 Gazelle Kwikstep (verkocht)
1984 Gazelle Champion Mondial 70cm A frame
maartenB

Bericht door maartenB »

Beste Pieter,
Bijzonder verhaal!
Welkom op het forum en een heel goed fietsend 2019 alvast!
Als je wat foto's plaatst in een nieuwe post, en dan ook duidelijk Joco in de titel van het bericht noemt, verwacht ik dat de kenners wel gaan reageren.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Goedenavond,

Welkom op het forum!

Om meer te kunnen zeggen over de leeftijd van het Joco frame heb ik wat overzichts- en detailfoto's nodig (van o.a. het framenummer onder het bracket). Ben benieuwd!

Met vriendelijke groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie