RIH Speciaal, maar van wanneer?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Tim M-K

RIH Speciaal, maar van wanneer?

Bericht door Tim M-K »

Ik had in de herfst een RIH Speciaal voor 40 EUR gekocht, omdat ik RIH altijd wel een leuke merk vond en een beetje een traditionele randonneur wilde bouwen. Inmiddels is het klaar. Ik heb eigenlijk alleen het frame gebruikt. Voor het achterwiel had ik nog een Mavic 571 naaf (8 versnellingen) en een vriend hat nog een Ultegra derailleur en bar end shifters over. De originele bagagedrager heb ik weer gebruikt en er ook nog een passende ESGE lowrider voor gevonden. Behalve de wielen en de versnelling is het fiets dus in een oude toestand.

Ik heb alleen geen idee, uit welke tijd het fiets komt. Het frame nummer is 420835, maar ik heb er anders niks over gevonden. Ik vermoed, dat het fiets ergens uit de jaren 80 komt?

Bedankt,
Tim
S 2018-12-28 RIH Speciaal.jpg
Balhoofd
RIH Detail 1.JPG
Onderbuis
RIH Detail 2.JPG
Zadelbuis
RIH Detail 3.JPG
velofilie

Re: RIH Speciaal, maar van wanneer?

Bericht door velofilie »

Hallo Tim,

De Reynolds 500 serie is zeer kort geproduceerd, in het begin van de jaren 80, maar dat dacht je zelf ook al. Zo te zien nu een fijne vakantiefiets.

Groet, Wiel
m-gineering

Bericht door m-gineering »

velofilie schreef: 8 jan 2019, 22.14 Zo te zien nu een fijne vakantiefiets.
Dan zou ik toch die drager met 40 jaar oude scharnieren uit plastik weer netjes opvouwen en thuis laten ;)
/Marten
Tim M-K

Bericht door Tim M-K »

Dus het frame nummer helpt ook niet? Ik heb tenminste niets erover gevonden.

Wat de drager betreft: Ik was eerst van plan, om nieuwe dragers te gebruiken, maar omdat deze nog in perfecte staat was, vond ik het wel grappig, om er ook een lowrider van hetzelfde systeem bij te kopen. Het zijn echt joekels van dragers, maar het past wel in die tijd.

De scharniertjes zijn van metaal, dus geen probleem. Er zit zelf het originele rubber op de drager, maar die is helaas wel bros.
Tim M-K

Bericht door Tim M-K »

Ik had inmiddels nog contact met de vorige eigenaar: Hij had het fiets eind '70 / begin '80 gekocht, dus het preciese bouw datum ken ik niet, maar het moet wel rondt 1980 geweest zijn.
Plaats reactie