Beste,
Het is een interessante discussie of BSA al dan niet Thompson brackets de betere zijn.
Maar hierbij aanvullend graag een vraagje of iemand weet of een Thompson bracket kan aangepast/vervangen worden door een BSA op een bestaande Gazelle ? Zelf beschik ik over een tweetal Gazelles die een 15 tal jaar oud zijn, en uitgerust met een geperste Thompson. Nu zou ik (omdat de baasjes van de fietsen wat ouder zijn geworden) er graag een Baafang elektrische motorisatie op plaatsen (met middenmotor), maar die is blijkbaar enkel geschikt voor BSA.
Bedankt voor tips hieromtrent.
Marcel
BSA versus Thomson, voor en nadelen
-
- Berichten: 1757
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: BSA versus Thomson, voor en nadelen
Zijn dat niet gewoon Gazelles met een 68 x 38inw bracketbus waar plastic cups met kogellagers in geperst zijn? Daar kun je een stalen bracketbus met BSA draad in lijmen (ev met nog een boutje zekeren.
/Marten
Re: BSA versus Thomson, voor en nadelen
Hallo Cailliau,
Er staan op YouTube wel filmpjes over ombouw.
https://www.youtube.com/watch?v=dyyPJC0E4VU
Ik heb de indruk dat Bafang geen gebruik maakt van de draad in het frame.
De trapas met lager-unit, wordt er in z'n geheel ingeschoven.
De ophangplaat en de motor worden vastgeklemd op het bracket via schroefdraad op de lager-unit. Deze meneer doet dat via de hamer-beitel methode. Ik beveel een passende haaksleutel aan.
Groet, Wiel
Er staan op YouTube wel filmpjes over ombouw.
https://www.youtube.com/watch?v=dyyPJC0E4VU
Ik heb de indruk dat Bafang geen gebruik maakt van de draad in het frame.
De trapas met lager-unit, wordt er in z'n geheel ingeschoven.
De ophangplaat en de motor worden vastgeklemd op het bracket via schroefdraad op de lager-unit. Deze meneer doet dat via de hamer-beitel methode. Ik beveel een passende haaksleutel aan.
Groet, Wiel