Na enige research blijkt het Simplex-product waarschijnlijk een knutseltje van iemand. Te zien aan de positie van drager is de achtervork inderdaad wat naar voren gebogen, de zadelpenbout lijkt, gemonteerd door een aangelast buisje, op de huidige plaats vastgezet. Mogelijk voor een gemakkelijker zit, of als een moeilijke oplossing voor een verbogen frame. Maar hij is vast niet zó uit de fabriek gekomen.
Dubieus hoe solide de constructie is...
Wim
Deze hoge Burgers heeft het octrooi stuur van Burgers. (periode 1939 tot vlak na de oorlog). Zie mijn website over Burgers bij onderdelen.
Dit stuur kom je maar heel zelden tegen. Jammer dat de wielen niet meer origineel zijn en dat de fiets is overgeschilderd. Wel een mooi hoog frame.
Ik ben geen verzamelaar van oude fietsen, maar een fotograaf die soms iets nodig heeft voor een foto. Zo heb ik ooit een oude R. v.d. Lely, uit Den Haag, handaangedreven driewieler op de kop getikt. Omdat ik ruimte nodig heb voor nieuwe rekwisieten ga ik deze afstoten. Ik hoop vooral dat ik er een verzamelaar blij mee kan maken. De hoofdprijs betalen voor deze fiets is niet noodzakelijk.
Fongers batavus dienst heren fiets verhoogd antiek; 'Kameelfiets' (Batavus; een Fongers van na de overname?)
Staat in Swalmen - vul in postcode 6071. Gepost 8 augustus 2019.
Niet goedkoop en ik heb geen aandelen in Swalmen maar het lijkt me een zeldzaam ding waarvan het me goed lijkt dat ie ergens bij één van onze clubleden terecht komt en daarom.
Hij viel me op doordat er eens over een dergelijke fiets geschreven is in het Rijwiel.
Bijlagen
'Kameelfiets'
Kameelfiets Fongers, Swalmen Mp.jpg (50.09 KiB) 6142 keer bekeken