even voorstellen: Friese Fietsen Fixer

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
deraptor

even voorstellen: Friese Fietsen Fixer

Bericht door deraptor »

Beste forumleden,

ik ben vorige maand lid geworden van de Vereniging, dus nu maar even voorstellen. Ik woon aan de Friese waddenkust en heb inmiddels dertien fietsen in bezit. Meeste zijn stalen racefietsen uit de jaren '70 en '80. Het is begonnen met een Batavus Club Racer 1985, waar ik in 2003 m'n eerste fietselfstedentocht op reed. Niet bepaald een duur of bijzonder fietsje, maar veel herinneringen, dus toen hij eigenlijk rijp was voor de schroothoop in 2017 (na jarenlang te zijn misbruikt als campingfiets...) heb ik besloten de Club Racer op te gaan knappen met tijdscorrecte en merkcorrecte onderdelen.
Batavus Club Racer tijdens Eroica Limburg
Batavus Club Racer tijdens Eroica Limburg
Sindsdien om de zoveel tijd een fiets erbij gekocht of gekregen, waaronder een Batavus Champion in nieuwstaat (op de uitgedroogde bandjes na dan).
Champion
Champion
De jaren '80 racers zijn misschien wel een beetje te jeugdig voor deze Vereniging, maar begin dit jaar vond ik wat ik al een tijdje zocht: een Phoenix (want ja, Fries merk) transportfiets. In vreselijke staat, maar nog met balhoofdplaatje en leesbaar framenummer, dus vooruit. Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken van de Phoenix, plaats ik binnenkort wel eens hier!

Groet, Johan.
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Floris91

Re: even voorstellen: Friese Fietsen Fixer

Bericht door Floris91 »

Hoi John, Leuke fietsen hoor! Wat mij betreft niet te nieuw. Zelf heb ik nog een goudkleurige Batavus sprint uit 1980; bij deze fiets vermoed ik dat het frame nog in Nederland gemaakt is.
maartenB

Re: even voorstellen: Friese Fietsen Fixer

Bericht door maartenB »

Leuk om je bericht te lezen, ik heb ook een zwak voor die stalen racefietsen, heb zelf 2 Champion Mondials. En natuurlijk horen die fietsen er gewoon bij!
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie