Originele verlichting set Fongers jaren 30

Plaats reactie
Gerard76

Originele verlichting set Fongers jaren 30

Bericht door Gerard76 »

Voor mijn Fongers 1e editie E H65 uit 1934 ben ik op naar een originele Fongers dynamo, voorlamp en achterlicht uit die periode
ReinvB

Re: Originele verlichting set Fongers jaren 30

Bericht door ReinvB »

In 1934 was een achterlicht nog niet verplicht, en hadden fietsen een reflectortje op de plaats van de achterlamo,verwarrend is dat de fabrikanteb dat reflektortje vaak ook aanduidden met achterlicht. Een achterlichtje(met lamp dus en rijkskeur) is altijd van later dampen en ook van na de invoering van het witte achterspatbord, (soms zie je mooi gerestaureerde fietsen met een achterlicht en zonder witachterspatbord, maar erg weinig fietsen zullen zo rondgereden hebben, omdat in de tijd van de achterlichtjes, je bekeurd kon worden als je achterspatbord niet wit was geverfd )Fietsverlichting werd vaak los bij de fiets verkocht, dus je hebt echt geen verlichting met fongersmerkje nodig om de originele staat van je fiets te benaderen, maar het is natuurlijk wel gaaf om te hebben.
Wouter

Re: Originele verlichting set Fongers jaren 30

Bericht door Wouter »

Hoi, ik denk dat ik je kan helpen aan een goede vroege jaren 30 Fongers dynamo en eventueel vroege jaren 30 Fongers koplamp, als je me een p.m. stuurt, reageer ik daar op, mvrgr Wouter
Plaats reactie