Op Marktplaats sinds 08-04-2019 (https://link.marktplaats.nl/m1398021205)
Raleigh 22 Carat Gold omafiets met framenummer M 58818 in de oorspronkelijke, groene lak, met originele transfers in goudverf, originele en nog rechte stalen wielen (40 spaaks voor, 32 spaaks achter), originele Sturmey-Archer K- trommelremnaven (achter KB 3-versnellingsnaaf), oorspronkelijke S.A. stuurversteller en oorspronkelijke fietsbel, zonder dynamo, koplamp en achterlicht; met moderne Union fietspedalen en bruin leren dameszadel Brooks B66S.
Sturmey-Archer produceerde de KB-3-versnellingstrommelremnaaf van november 1931 tot en met 1938. Het was de eerste Sturmey Archer 3-versnellingsnaaf met trommelrem, en dit exemplaar dateert blijkens de codering "KB 4" uit 1934, het is de eerste versie, met de remplaat in aluminium. Zoals bij alle K-naven geschiedt de afstelling aan de linkerzijde.
Een luxe-uitvoering van voor de oorlog, met nog geheel functionele naven en rechte wielen. Chroomwerk roestig en pokdalig, remschoenen vernieuwd.
Raleigh omafiets 22 carat gold, ca. 1934, met S.A. K-trommelremnaven
Re: Raleigh omafiets 22 carat gold, ca. 1934, met S.A. K-trommelremnaven
Mooie fiets, maar verder snap ik je boodschap niet. Is dit een fiets die jij wil kopen en waar je vragen over hebt, een fiets die je hebt gezien en hier onder de aandacht wil brengen, of een fiets die je zelf verkoopt ? groet, Rein
Re: Raleigh omafiets 22 carat gold, ca. 1934, met S.A. K-trommelremnaven
Gaaf die vernikkelde KB-naven!!
Ik ben een fietsjereeeeek, ik ben een fietsjereeeeeeeek!!!