Wegens aanschaf van een nieuwe herenfiets woon/werk en inkrimping van mijn fiets Hobby bied ik deze prachtige Groene Nicor fiets te koop aan het is een Nicor Super Sport eind jaren 70 begin 80 volgens kenners van Forum
( De oude Fiets ) heeft de fiets de eigenschappen van een Gazelle .
De fiets is voorzien van een Sturmey Archer 3 versnelligs naaf , en Trommelremmen al het chroomwerk nagenoeg roestvrij de spaken zijn wat dof geworden , 26 inch wielen en er is wat gebruikersschade op het lakwerk .
De verlichting doet het en werkt op de Dynamo , de banden heb ik er zelf nieuw opgezet , ik gebruik de fiets regelmatig om even door de stad te fietsen de fiets rijd prima .
De fiets staat ook op het Forum , het is echt een fiets voor de liefhebber van Oldtimers , vraagprijs rond de 200 Euro of een goed bod ?
ps ophalen in Amsterdam
vr gr Chris
Nicor heren fiets
Re: Nicor heren fiets
Wel een heel netjes fietsje , maar een Gazelle ? Ik mis al een Gazelle kenmerk en dat is de door Gazelle zelf gemaakte trommelrem aan de verkeerde kant van de voorvork, ook het achterlichtje is niet typisch Gazelle. Ik wil niet speculeren, anders wordt dat mischien ook aangezien voor een oordeel van een kenner, maar had Union niet ook zulke achterlichtjes ? Lijkt me een typisch b merk fietsje, wel heel netjes, de vraagprijs lijkt mij aan de hoge kant, maar ik ben ook niet in de markt voor een dergelijke fiets. Succes met de verkoop, Rein
Het is wel een Gazelle, zie hier. Gazelle leverde in de jaren 80 ook partijen fietsen aan grossiercombinaties (zoals Nicor), samenwerkende detaillisten etc. onder hun eigen merk. Iets als een Gazelle-trommelremnaaf bleef dan wel voorbehouden aan Gazelle en haar eigen B-merken.
De prijs is natuurlijk primair iets tussen koper en verkoper maar persoonlijk vind ik hem ook erg optimistisch. Er zijn niet veel mensen die naar een B-merk jaren 80-fiets op zoek zijn, al is deze nog in prima staat. Maar 1 koper is natuurlijk genoeg.
Groeten,
fietser
De prijs is natuurlijk primair iets tussen koper en verkoper maar persoonlijk vind ik hem ook erg optimistisch. Er zijn niet veel mensen die naar een B-merk jaren 80-fiets op zoek zijn, al is deze nog in prima staat. Maar 1 koper is natuurlijk genoeg.

Groeten,
fietser
Hoi Rein en Fietser ,
Het waren niet mijn woorden dat het een Gazelle zou kunnen zijn maar iemand van dit Forum zei het heeft iets weg van een Gazelle en wat de prijs betreft weet ik niet precies de waarde van zo een fiets , en voor een ( B merk ) heeft hij de tijd des tands toch aardig volstaan en ziet er gewoon nog mooi uit , ik heb slechtere fietsen te koop gezien voor bepaalde prijzen en ik dacht misschien proberen op deze website de fiets te verkopen voor een liefhebber dus wie weet , over de prijs valt te praten.
gr Chris
Het waren niet mijn woorden dat het een Gazelle zou kunnen zijn maar iemand van dit Forum zei het heeft iets weg van een Gazelle en wat de prijs betreft weet ik niet precies de waarde van zo een fiets , en voor een ( B merk ) heeft hij de tijd des tands toch aardig volstaan en ziet er gewoon nog mooi uit , ik heb slechtere fietsen te koop gezien voor bepaalde prijzen en ik dacht misschien proberen op deze website de fiets te verkopen voor een liefhebber dus wie weet , over de prijs valt te praten.
gr Chris

Hij doet me erg denken aan deze "rental "fiets van Gazelle die door Gazelle speciaal voor verhuurbedrijven werden gemaakt, met een wat afwijkend balhoofdplaatje.
Zelfde spatbordvorm en zo die niet typisch Gazelle is, en is de voorrem een sturmey archer ?

Het framenummer duidt op 1980 en is een typisch Gazelle framenummer uit die periode net als de plek achterop de zadelbuis.

En je vindt inderdaad niet echt veel geïnteresseerden voor dit soort fietsen. ( ik trouwens wel) maar het zijn de klassiekers van de toekomst moet je maar denken.
Hij is in ieder geval mooi om te zien.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Heren bedankt voor het delen van jullie kennis maar dit begint een discussie te worden en volgens mij is dat niet de bedoeling op het forum Gezocht / Aangeboden .ik wou gewoon deze mooie fiets verkopen aan een liefhebber voor een leuke prijs die er nog plezier van zou hebben.
Chris
Chris
Allen nog bedankt voor de kennis ik denk dat ik de fiets niet verkoop op dit forum aangezien het heel stil is geworden.
Jammer.
Jammer.
Wat is de prijs en waar staat de fiets??
Stuur me maar een pd fia fb (appiesoldtimerfietsen)
Of een appje fia 0682647753
Stuur me maar een pd fia fb (appiesoldtimerfietsen)
Of een appje fia 0682647753
antieke transportfietsen