Hulp gevraagd!!!!
Ik ben in het bezit van een vintage race fiets voorzien van een Sachs derailleur en shifters. Omdat ik graag deze fiets compleet Shimano 600 wil maken heb ik via mp onderdelen gekocht, zie foto 1
Alleen krijg ik de schakelhendel niet passend op het frame?
Op het frame zit al wel een nok gelast, zie foto 2
Met een later type shimano 600 lukt het wel, maar dan is de rest van de groep niet meer matched.
Op internet krijg ik wel een onderdelen lijst gevonden, maar dat is dan voor een andere framenok, in pdf SL-6210
Wie oh wie kan mij helpen?
Shimano 600
-
Re: Shimano 600
Je hebt een frame met een Italiaanse commandeurnok. Shimano houdt echter tot de dag van vandaag vast aan hun eigen nok 'type A'. Alle Shimano shifters tot 11sp aan toe komen dus met een plastic (vroeger metaal) conversieschijf om de shifters toch te kunnen gebruiken, want de Italaanse nok heeft gewonnen. Je hebt dus een conversieschijf nodig en een schroefje m5. De officiele ombouwset (ringetje weglaten, plastic schijf en ander schroefje) is dus ooit beschikbaar geweest (rechtsboven op het plaatje) maar met dezelfde spullen uit een andere set ben je historisch ook wel goed bezig

/Marten
Re: Shimano 600
Bedankt voor je reactie, dus uit het figuur rechtsboven
Part no-3-687 9901 heb ik alleen het linkse dingetje nodig? Zoals links op de foto uit de bijlage? Van een jongere serie 600
Zal via mp wel te vinden zijn.
Part no-3-687 9901 heb ik alleen het linkse dingetje nodig? Zoals links op de foto uit de bijlage? Van een jongere serie 600
Zal via mp wel te vinden zijn.
-