Crank-arm

Plaats reactie
Xn0m0rph

Crank-arm

Bericht door Xn0m0rph »

Voor m'n oude postfiets ben ik op zoek naar een crank-arm. Toen ik de fiets kocht was die ene pedaal kapot, m'n fietsenmaker heeft het met alle moeite er uit gekregen. Probleem was dat de draad daarna binnenin de crank-arm helemaal kapot was.

Heeft er iemand nog zo'n dergelijke arm liggen zodat ik m'n 'nieuwe oude' pedalen er op kan monteren?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stuur me gerust uw prijs ;)

Mijn project:

Afbeelding
Jeroen Zuiderwijk

Re: Crank-arm

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Hoi, precies dezelfde met het merk erop zal lastig zijn. Ook is het belangrijk om de maten te weten. Met name de afstand tussen de middenpunten van de gaten.

Een andere oplossing is om er een draadbus in te laten zetten (zoiets: https://www.fietsvakshop.nl/onderhoudsm ... 12349.html) , dan kun je de originele crank behouden. Ik heb dat eens laten doen, en dat kostte ongeveer 20 euro. Veel fietsenmakers zouden dat moeten kunnen. Zelf kun je dat ook doen, maar dan moet je een speciale boor en tap hebben, en die zijn duur.

P.s. de crank zit ook verkeerd om. Hij zit nu met de buitenkant naar binnen.
velofilie

Bericht door velofilie »

Hallo XnOmOrph,

Ik heb zo'n tapje en bus; de draadbus kost €2,50.
Erin zetten is gratis als je langs komt in Zuid-Limburg.

Groet, Wiel
theodorus

Bericht door theodorus »

Solida is een crankstel dat in de jaren 70 veel gebruikt werd oa in Gazelle tour de France
dat is een standaard 170 lengte crank die nog gewoon te koop is ( niet met solida er op natuurlijk )
De meeste wat oudere fietswinkels hebben die nog wel hangen.
Xn0m0rph

Bericht door Xn0m0rph »

Bedankt Jeroen, velofilie en theodorus om met me mee te denken! Ik check eens bij m'n fietsenmaker of hij zo'n draadbus kan steken.
@velofilie: zeer vriendelijk voorstel, waardeer ik ten zeerste! Ik kom echter niet zo vaak in Nederland (woon in België tegen de Franse grens) ;)
Plaats reactie