Gazelle nr. 8 1969

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
m-gineering

Re: Gazelle nr. 8 1969

Bericht door m-gineering »

Thymmothy schreef: 2 jun 2019, 19.27 Ha M-Gineering, als ik het goed heb begrepen van Maarten zitten er in deze fiets niet zoals normaal cups en conuslagers in maar vaste machine kogellagers. Ik zie dan kogellagers voor me met een stalen binnen en buitenring waar de kogels tussen zitten. Vandaar mijn opmerking over 'echte' kogellagers. Jij zegt daarentegen dat er wel gewoon cups en bonuslagers in zitten. Daar ging ik eigenlijk ook vanuit. Hmmm, lastig...:).
als er groefkogellagers in die cups zitten zullen ze groter zijn dan normaal, want een klein lager met 17mm boring is 35mm uitwendig. Maakt voor de procedure niet uit
Bijlagen
k2.jpg
k1.jpg
/Marten
Thymmothy

Bericht door Thymmothy »

Is van de buitenkant vast te stellen of er cup en conuslagers in zitten of groefkogelagers?

En wat is dat voor boek? Dat zou ik ook wel willen hebben...
m-gineering

Thymmothy schreef: 2 jun 2019, 21.13 Is van de buitenkant vast te stellen of er cup en conuslagers in zitten of groefkogelagers?
als er groefkogellagers inzitten is de diameter van de cups vast > 34.7mm
En wat is dat voor boek? Dat zou ik ook wel willen hebben...
Vam fietstechnisch zakboekje 1981. Stuur me een PM met je adres, ik heb er een over
/Marten
Thymmothy

Bericht door Thymmothy »

Ha Marten, wat leuk! Ik wil je een privé bericht sturen maar dat lukt niet. Ik denk dat ik dan eerst lid moet worden van de vereniging, ben nu alleen geregistreerd..
m-gineering

Thymmothy schreef: 3 jun 2019, 10.28 Ha Marten, wat leuk! Ik wil je een privé bericht sturen maar dat lukt niet. Ik denk dat ik dan eerst lid moet worden van de vereniging, ben nu alleen geregistreerd..
mailtje? info-apestaartje-m-gineering-punt-nl
/Marten
Plaats reactie