Onbekende fiets
-
Onbekende fiets
Hoi . Ik heb weer een oude fiets waar het merk van niet te vinden is ( 3 x overgeschilderd !) . Er zit een torpedo achternaaf in van 1922 , lijkt me niet zijn leeftijd ! De glimmende delen lijken me eerder verchroomd dan vernikkeld. Het gaat me vnl om het merk , als hij onbekend blijft dan word het ws oud ijzer . Is dat ook met het biezenpatroon te doen ? ( bijgaand 2 foto's van nagetekende biezen , origineel is in goudkleur ) . Tevens een foto van de Vorkkroon . BVD Peter
Re: Onbekende fiets
Hi Peter,
Uit mijn kleine kennis denk ik dat de achterspatbord met de midden goot lijkt Burgers & de voornaaf is niet Gazelle-trommelrem links.
Groeten
Jon Rowe
Uit mijn kleine kennis denk ik dat de achterspatbord met de midden goot lijkt Burgers & de voornaaf is niet Gazelle-trommelrem links.
Groeten
Jon Rowe
-
Hoi Jon . Bedankt voor je reactie . Het voorwiel is , naar ik vermoed, niet origineel . Gezien de lamphaak vermoed ik dat er een bandrem opgezeten heeft . Burgers is het niet , framenr heeft 5 cijfers en geen letters . Dus dan vallen de grote merken toch wel af denk ik .
maar waarom oud ijzer? Ook al weet je niet wat het is, ziet het er toch uit als een leuk en ook best oud fietsje, als je de onderdelen nodig hebt voor iets anders, of als het frame rot is,ok.... Maar weggooien alleen omdat je de naam niet weet, zou ik wel een beetje zonde vinden. Groet, Rein
-
Dat is wel xo Rein , maar ik heb er al zo veel !! Ik heb ook nog 2 Juncker , een stokvis , een gazelle , 3 Fongers, en een bergrado die weg moeten . Het widd te vol anders !
- Jeroen Zuiderwijk
Hmm... Torpedo naaf uit 1922! Mocht die fiets niet behouden worden, weet ik wel een Torpedo verzameling waar die graag aan toegevoegd wordt 

Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
-
Die gaat ook zeker niet weg hoor ! Ik heb er nog 1 , dus wie weet ! Ik heb btw net een gomo transportfiets uit 48 aangeschaft . Leuk ding , staat nu tijdelijk bij de fietsenmaker in de showroom
-
Nog een poging . Het mannetje heeft nogal een brede voet. Kom ik in mijn collectie alleen tegen bij Warrington en Robijn . Qua biezen komt de Warrington nog het meest in de buurt maar de framenrs lijken van heiden totaal niet op elkaar . Heeft iemand anders nog een suggestie ? Of interesse in het frame + trapas ? Evt ook de spatborden ( liefst ruilen voor een stuur van een vooroorlogse transportfiets )