rs stokvis

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
knutselkjel

rs stokvis

Bericht door knutselkjel »

ik ben in het bezit van een rs stokvis met op de achternaaf 55.
hij heefd een zwaar beschadicht decal op het balhoofd waar je nog net rs stokvis en zonen kunt zien.
boven op de onderbuis kun je met heel veel moeite het silouette van het woord standaard zien staan.
hij heefd een stempelrem en een torpedo dreigang achternaaf met terugtraprem.
het framenummer is 30134.
boven het balhoofd staat MODEL C.
en voor de geintereseerden, het zadel is een wrights w5.

nou ben ik al een hele tijd het internet aan het afzoeken naar informatie over deze fiets maar kan er nagenoeg niks over vinden, niet eens iets dat er op lijkt.
ik vraag me bijvoorbeeld af of de naaf origineel is en dus of die uit de 50s komt, en waarom het balhoofdplaatje een decal is terwijl ik verder alleen maar mooie metalen plaatjes zie.
en of er mischien nog artiekeltjes bewaard zijn gebleven over dit model.
kortom ik zou graag iets meer willen leren over mijn fiets.
bij voorbaat dank Roy
Bijlagen
IMAG6758.jpg
IMAG6763.jpg
IMAG6754.jpg
IMAG6756.jpg
IMAG6762.jpg
IMAG6760.jpg
IMAG6755.jpg
IMAG6748.jpg
Cyclissimo

Re: rs stokvis

Bericht door Cyclissimo »

Mooie fiets.

Stokvis gebruikte tot begin jaren 50 (ik meen '53 of '54) inderdaad geen balhoofdplaatjes maar transfers op de balhoofdbuis.

Mijn Stokvis Sport Speciaal had hetzelfde transfer op de schuine buis, maar dan met 'speciaal'. Het framenummer van de mijne begint met 31, dus als ze doorlopend zouden hebben genummerd, dan is de jouwe iets ouder. Tot nog toe ben ik voor de mijne uitgegaan van 1951, door het vergelijken van verschillende catalogi. Deze zijn er zeker bij clubleden, maar ik heb deze niet voor je.

De achternaaf is dus mogelijk iets te nieuw voor de fiets.

Groet!
rowejon

Bericht door rowejon »

Hello. Ik heb een RS damesfiets met framenummer 200139, een Styria achternaaf van 1950 & wel een balhoofdplaat op 3 plekken vast gemaakt.
Groeten
Jon
knutselkjel

Bericht door knutselkjel »

bedankt voor de reacties, zou het raadsel met de balhoofd plaatjes mischien iets te maken hebben met het fijt dat ze fietsen importeerden en zelf bouwden?
Plaats reactie