Hallo Ik ben Ad en kom uit Hoorn.
Ik ben altijd al gek geweest op oude fietsen
Als kind grofvuil afzoekend naar fietsen of onderdelen en dan lekker sleutelen.
De liefde van het verleden heb ik dan ook in mijn dagelijks werk gevonden,want ik ben timmerman van beroep en restaureer /renoveer oude gebouwen boerderijen woningen enz .
10 jaar terug kwam ik op marktplaats een oude transportfiets tegen en de liefde voor oude fietsen was weer helemaal terug,lekker sleutelen en dan er achterkomen dat ik niet de enige ben .
zo kwam ik ook op transportfiets net,daar staan restauratie verslagen van mij op ,van div transporters.
Ik ben dan ook liefhebber van oude fietsen en geen verzamelaar hoewel als ik ruimte voor zou hebben dat wel gedaan zou hebben.
Ik heb dan ook een orginele Gazelle transportfiets uit 1953 en een Gazelle nr8 kruisframe fiets uit 1941 die ik nooit weg zal doen.
Elkjaar fiets ik dan ook mee met de groote transportfiets toer van oa Charles ,misschien ook maar eens mee fietsen met een tocht van de oude fiets,hoe wel ik niet zo van de traditoneele klederdracht ben.
even voorstellen
- Ad transportfiets
even voorstellen
- Bijlagen
-
- De oude fiets 008.JPG (390.23 KiB) 5153 keer bekeken
- Ad transportfiets
foto van mijn Gazelle nr8 kruisframe fiets
nog even een foto van mijn trots
- Bijlagen
-
- kruisframe Ad 0002.jpg (301.52 KiB) 4933 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ad transportfiets op 15 mar 2013, 19.11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: even voorstellen
Mooie fietsen. Ik woon ook in Noord-Holland en heb een Gazelle fiets uit 1942. Althans volgens het framenummer, het zou kunnen dat hij pas na de oorlog is afgemonteerd. Maar ja, hoe kom je daar ooit achter? Het achterwiel met naaf is ooit vervangen en is dus geen leidraad meer. Ook op de trapas kon ik geen datum vinden. Hoort daar een datum in te staan?
Gr, Peter
Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Hoi Ad,
Die Nr.8 is ook mooi zeg!
Is dat frame ook zo stijf als dat van je transportfiets?
En mooi dat de kettingkast nog gaaf is.
We komen elkaar wel weer tegen op de fiets. Misschien ook nog een keer met een tocht van 'de oude fiets'.
Sandra en ik zijn ook niet zo van de verkleedpartijen maar dat mag de pret niet drukken.
Fietsen zijn leuk en fietsen is ook leuk
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Die Nr.8 is ook mooi zeg!
Is dat frame ook zo stijf als dat van je transportfiets?
En mooi dat de kettingkast nog gaaf is.
We komen elkaar wel weer tegen op de fiets. Misschien ook nog een keer met een tocht van 'de oude fiets'.
Sandra en ik zijn ook niet zo van de verkleedpartijen maar dat mag de pret niet drukken.
Fietsen zijn leuk en fietsen is ook leuk

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Ik heb inmiddels aan een paar fietstochten meegedaan, en daar was hooguit de helft van de deelnemers 'in klederdracht'. Bij de tochten in het noorden van het land ligt het wel wat anders geloof ik.hoe wel ik niet zo van de traditoneele klederdracht ben.
Welkom hier!
Groet, Sandra (niet de Sandra die Charles noemt

- Ad transportfiets
Hoi PeterFongers1952 schreef:Mooie fietsen. Ik woon ook in Noord-Holland en heb een Gazelle fiets uit 1942. Althans volgens het framenummer, het zou kunnen dat hij pas na de oorlog is afgemonteerd. Maar ja, hoe kom je daar ooit achter? Het achterwiel met naaf is ooit vervangen en is dus geen leidraad meer. Ook op de trapas kon ik geen datum vinden. Hoort daar een datum in te staan?
Gr, Peter
Volgens mij staat daar ook een datum op.Bij die van mij kon je zien dat uit verschillende jaartallen samengesteld was. De jongste datum was van 1941 Dit stond op de krank zie foto
Groet Ad
- Bijlagen
-
- xxxxxxxxgazelle kruisframe 007.JPG (857.02 KiB) 5111 keer bekeken