hallo allemaal.
ik ben voor mijn 50s opafiets op zoek naar een standaard, ik vind het niet zo geweldig dat ik hem overal tegenaan moet zetten, de muren deuren palen en bankjes kunnen me wat, maar mijn fiets mag geen pijn lijden.
nou is mijn probleem een beetje dat ik nergen fotos kan vinden met voorbeelden van hoe de oude stelten eruit zagen, wel van die beugels die aan de bagagedrager vast zitten maar dat zoek ik niet, ik vind mijn bagage drager juist net zo mooi.
is er iemand die me kan vertellen waar ik naar moet zoeken of wat ik er het beste op kan zetten wat nog gemaakt word (niet ideaal maar wel een ẗijdelijke" oplossing)
en als ik er een standaard op zet met knijp aansluiting, is dat dan geen risico dat de buizen vervormd raken achter de trapas?
kortom veel vragen van een begineling!!
vintage standaard
-
Re: vintage standaard
Klinkt mij bekend. In de jaren 50 hadden veel fietsen geen standaard. Vandaar die kale stuurbochten van het tegen de muur zetten. Je kan nog steeds een standaard kopen die je achter de bracket klem zet met een bout. Dit kan echter inderdaad de lak beschadigen. Dat geldt ook voor die mooie oude Inca standaarden uit de jaren 50. Ze zien er heel mooi uit maar de twee pinnetjes vreten zich vast in de framebuis. Misschien is daarom een standaard die je aan de achternaaf bevestigt nog de beste optie.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
-
Re: vintage standaard
Of beter, die zal de lak beschadigen, en je framebuizen plat knijpen, en weer los gaan zitten, en de dus de lak nog meer beschadigen, dus knijp je de buizen nog weer platter enz...Fongers1952 schreef: ↑16 jul 2019, 20.08Je kan nog steeds een standaard kopen die je achter de bracket klem zet met een bout. Dit kan echter inderdaad de lak beschadigen
/Marten