Wie weet welk merk en jaartal deze fiets is?
-
Wie weet welk merk en jaartal deze fiets is?
Beste mensen, ik heb een fiets met bijgevoegd logo op de zadelbuis. Graag zou ik willen weten welk merk fiets dit betreft. Ook zou ik willen weten welk jaartal aan deze fiets hangt? Ik heb ook de achternaaf nog eens goed bekeken wat een Torpedo betreft. Op de naaf staat het logo van Torpedo, daaronder tussen pijlen DRP (Deutsche Reichs Patent)?, en daaronder een H met daarnaast een o. Zou dat kunnen duiden op 1965?
Het framenummer geslagen in de zadelbuis betreft 42512.
Graag jullie hulp,
Met vriendelijke groeten,
Andre
Het framenummer geslagen in de zadelbuis betreft 42512.
Graag jullie hulp,
Met vriendelijke groeten,
Andre
-
Re: Wie weet welk merk en jaartal deze fiets is?
Beste Andre,
Ik denk dat veel forumleden op dit moment met vakantie zijn dus ik probeer een antwoord te geven op je vraag, ondanks dat mijn kennis niet erg ver rijkt.
Allereerst de naaf, een goede foto geeft duidelijkheid maar je verhaal klinkt logisch en dan kom je op 1965 uit. Echter staat de letter als ik het goed heb vanaf 1961 boven het logo en jij schrijft dat hij eronder staat. Er zou ook geen 0 of iets anders naast moeten staan.
Wat betreft het merk van je fiets, is dit het enige wat je op de fiets hebt kunnen vinden? Heb je misschien nog meer foto's van de fiets? De transfer op het balhoofd doet mij aan iets universeels denken wat op meerdere fietsen geplakt kan zijn, maar daar kan ik helemaal naast zitten!
Ik denk dat veel forumleden op dit moment met vakantie zijn dus ik probeer een antwoord te geven op je vraag, ondanks dat mijn kennis niet erg ver rijkt.
Allereerst de naaf, een goede foto geeft duidelijkheid maar je verhaal klinkt logisch en dan kom je op 1965 uit. Echter staat de letter als ik het goed heb vanaf 1961 boven het logo en jij schrijft dat hij eronder staat. Er zou ook geen 0 of iets anders naast moeten staan.
Wat betreft het merk van je fiets, is dit het enige wat je op de fiets hebt kunnen vinden? Heb je misschien nog meer foto's van de fiets? De transfer op het balhoofd doet mij aan iets universeels denken wat op meerdere fietsen geplakt kan zijn, maar daar kan ik helemaal naast zitten!
-
http://www.ordonnanzrad.ch/das-ordonnan ... pedo-nabe/andrenieuwenhuize schreef: ↑1 aug 2019, 16.21 Beste mensen, ik heb een fiets met bijgevoegd logo op de zadelbuis. Graag zou ik willen weten welk merk fiets dit betreft. Ook zou ik willen weten welk jaartal aan deze fiets hangt? Ik heb ook de achternaaf nog eens goed bekeken wat een Torpedo betreft. Op de naaf staat het logo van Torpedo, daaronder tussen pijlen DRP (Deutsche Reichs Patent)?,
/Marten
De transfer is inderdaad een universele, die door alle vaderlandslievende fietsenmakers werd gebruikt als ze een fiets opknapten. Zegt dus niets.
Meer foto's van de fiets, de vorkkroon, trapas, framenummer enz kan helpen.
Meer foto's van de fiets, de vorkkroon, trapas, framenummer enz kan helpen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ik ben inmiddels wat verder. De torpedo naaf komt naar mijn mening uit 1941. Onder het logo staat links 41 en rechts M, zie foto. Onder DRP staat Ho, dat kan ik niet thuisbrengen.
De fiets heeft een framenummer maar ik kan geen enkel teken vinden van de fabriek? Ik heb niet de indruk dat met de fiets geknoeid is, dus vermoed ik dat het geheel ong. uit 1941 komt?
Iemand suggesties?
mvrgr
Andre
De fiets heeft een framenummer maar ik kan geen enkel teken vinden van de fabriek? Ik heb niet de indruk dat met de fiets geknoeid is, dus vermoed ik dat het geheel ong. uit 1941 komt?
Iemand suggesties?
mvrgr
Andre
-
Klopt, achternaaf is uit ‘41.
Heb je meer foto’s zoals Maarten ook al aangaf? Met het huidige materiaal kan niemand er iets van zeggen denk ik
Heb je meer foto’s zoals Maarten ook al aangaf? Met het huidige materiaal kan niemand er iets van zeggen denk ik

er staat mij nog iets van bij dat er op een fiets van het merk Tors die ik vroeger had ook zo,n transfer zat
-
Zoals gevraagd nog wat foto's. Het zadel is niet origineel noch zaken als verlichting. Indien iemand iets weet tav de fabrikant/merk houd ik me aanbevolen.
met vriendelijke groeten
Andre
met vriendelijke groeten
Andre
staat er onder die 4 nog een letter ingeslagen of zie ik dat verkeerd ? de voorvork lijkt n.l op die van een Burgers ENR , als je de koplamp van de lamphaak schuift staat er dan geen merk in de voorkant v/d lamphaak ?
-
Nee er staat geen letter onder de 4 ingeslagen. Er staat geen merk aan de voorkant van de lamphaak,
met vriendelijke groeten
Andre
met vriendelijke groeten
Andre