We zijn vrijdag door de sneeuwstorm heen de barre tocht naar Deventer begonnen. Deze stond al even in de agenda en met 4wielaandrijving vond ik het wat kinderachtig om de rit af te zeggen vanwege 10 cm sneeuw. Dat moest de xc70 wel aankunnen.
Omdat de Volvo de laatste tijd niet zoveel gebruikt werd toch maar even de vloeistoffen nagekeken en dat was maar goed ook. Omdat het niveau inmiddels op het minimumpijl was gekomen na 12000 km en 1/2 liter olie erbij gedaan. Het gekke was dat het oliesignaal lampje al begint te branden bij een 1/2 liter te weinig terwijl er nog meer dan genoeg inzit. Afijn,
de rit ging voorspoedig ondank het aantal idioten die je met 100 voorbijschieten. Ik heb hele stukken 70, 80 maar zeker niet harder gereden.
We hebben een productieve dag gehad met alleen Deventer. Pepijn was pas om 9.15 bij mij, had zich verslapen. Ik had hem om 7.30 uur een bericht gestuurd of het allemaal zou lukken om 8 uur. Later in de auto vertelde hij dat ie door 7 wekkers heen slaapt, zelfs door het alarm.
Ik heb er verder niet over gezeurd. Hij doet ook goed zijn werk...
Wat hebben we gefotografeerd? Een duplet/tandem safety? van Burgers, de vouwfiets, een hoge bi maar met zadelveer van Hillman, Herbert and Cooper.
Een Burgers hoge bi met een vraagteken. De Burgers Velocipede met voorspatbord, de Burgers damesfiets uit 1904? en een Burgers acatene met houten spatborden model 1900(3?)
Al met al weer 220 foto's met wat highlights. Daarna was er geen fut meer om eerst nog 1.15 uur naar Heerenveen te rijden daar te fotograferen en dan weer de sneeuw in te rijden. De sneeuw viel overigens mee. In Deventer was het al weer rustig en er lag wel sneeuw. Maar in Utrecht sneeuwde het meer. Afijn de fut was er uit en we zijn maar na afmelden bij Batavus terug gegaan naar Utrecht. En ja , ik heb de foto's al op de computer.
Met kaspar vandaag de foto's bekeken en we werden er weer helemaal blij van.
Onaangeroerde pareltjes uit een depot is toch wat anders als gerestaureerde lotgenoten, hoewel ze allemaal dankbaar model mochten staan.
Nu nog een keer naar Heerenveen waar we ook weer wat leuke fietsen zullen vereeuwigen.
Groeten,
Michiel
Vriendelijke groet,
Michiel Röben