Beaulieu 2019

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Maarten Waarlé

Beaulieu 2019

Bericht door Maarten Waarlé »

Bij deze wat foto`s van de motor/auto/fietsen etc. beurs in Beaulieu New forest in de UK.
Veld bij de camping
Veld bij de camping
Zoals andere jaren een erg leuke rommelige markt op het grasveld van een automuseum dat gelegen is op de grond van een voormalig klooster.
Rond Beaulieu is het volop natuur .Dikke eikenbomen, gras en heide overal loslopende paarden en koeien.
Het blijkt een oude wet te zijn die inwoners in de gelegenheid stelt om dieren op gemeenschappelijke gronden te laten grazen.
Bij hoofdwegen zijn vee-roosters aangelegd en ook hebben mensen hun voortuinen afgeschermd om te voorkomen dat de beesten de bloemetjes komen opvreten. Verder kun je ze overal tegen komen. Ook op de camping. Afgelopen jaar ging een pony er met ons brood vandoor maar door heldhaftig optreden van Maarten Bokslag ging dat feest uiteindelijk niet door.

Op de markt vind je echt de mooiste zaken en de ene handelaar weet echt wel de prijzen ,bij een ander kom je weg voor 20 pond.
Ik vond een S.A. naaf ingespaakt in een velg die verkocht werd voor een K naaf. Door de plaatsing van de olievulopening in het midden van de naafhuls vermoedde ik dat het een X moest zijn en inderdaad thuis bij openschroeven bleek het zo te zijn. Een FX preciezer geschreven ,de naaste opvolger van de X toegepast tot in 1915 de A naaf van S.A. kwam. Mooi dus voor in een Fongers (40 spaaks) van rond 1913...
Zeer roestige D. Pedersen
Zeer roestige D. Pedersen
Hoogst fraaie 50 inch Bayliss Thomas uit 1887
Hoogst fraaie 50 inch Bayliss Thomas uit 1887
Star safety. Kruisframe met verstevigingsstang
Star safety. Kruisframe met verstevigingsstang
Moulton  een jaar eerder op de beurs
Moulton een jaar eerder op de beurs
had ik zo mee willen nemen!
had ik zo mee willen nemen!
PICT0004.JPG
ander leuk spul
ander leuk spul
Groeten,
Maarten
de rode

Re: Beaulieu 2019

Bericht door de rode »

heeft niets met fietsen te maken misschien maar ;

Prachtig die oude Bedford busjes :!:
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Nou, die Dursley Pedersen anders, die daar zo terloops staat. Schitterend! Weet je nog wat de vraagprijs was Maarten?

Groet,
Hans
velootje

Bericht door velootje »

voor een quasi volledig overzicht, kijk even hier:

https://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtim ... e=&page=19
gerritkan

Bericht door gerritkan »

hansvdw schreef: 10 sep 2019, 08.37 Nou, die Dursley Pedersen anders, die daar zo terloops staat. Schitterend! Weet je nog wat de vraagprijs was Maarten?

Groet,
Hans
Hallo Hans .

Ik men me te herinneren dat de vraagprijs iets meer als £3000 was .
Was erg roestig en met die dunnebuisjes is dat niet handig .

Gerrit Kan
Maarten Waarlé

Ha Gerrit en Hans,
Zo`n prijs staat me ook bij en inderdaad meer een fiets om aan de muur te hangen dan om op te gaan zitten...
Eigenlijk wat te duur daarmee.
Groeten,
Maarten
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Dank Gerrit en Maarten, voor de informatie. Dat is dan inderdaad een handelaar die van prijzen weet, als de fiets meer voor decoratie is dan om weer op de weg te helpen. Lastig te zien op de foto, de staat van de fiets, maar ik snap dat al die dunne buisjes een risico vormen. Geweldig blijft het, iemand die in die tijd met zo’n volstrekt origineel en wonderschoon model kwam. Originaliteit die kan wedijveren met de Moulton op de andere foto. Het gebeurde daar wel, in Engeland.

Groeten,
Hans
Maarten Waarlé

Ja ,ben ik met je eens Hans.
De Engelse hebben vele jaren van mooie producten gehad.
Zelf vind ik de late safety jaren (rond 1895) wat minder (op een enkele na) .
In die periode zijn de Amerikanen weer lekker op dreef met afwijkende frames en mooie naven en tandwielen.
Tegen 1900 aan start in de UK de verfijning op gebied van remmen kettingkasten versnelling etc.
De Amerikaanse industrie zwakt dan erg af.

Over de Dursley Pedersen gesproken. Terug kijkend op Beaulieu van de afgelopen 6 jaren (of zo) denk ik wel zo`n
5 of 6 D.P `s gezien te hebben. Ook een damesframe herinner ik me.
Dus het loont mogelijk de moeite om eens te gokken op een weekeindje Beaulieu..,

Groeten,
Maarten
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Ha Maarten, ja, ik denk er al een tijdje over, Beaulieu. Volgend jaar dan toch maar eens in mijn agenda zetten. En een strak budget aanhouden, want ik ken mezelf.

Groeten,
Hans
Plaats reactie