Van welk bouwjaar is mijn Juncker Arrowliner.
Framenr A54004.
Ik kan nergens informatie vinden over dit type.
(o ja het is de blauwe Juncker van marktplaats.)
De eigenaar vertelde mij dat de fiets van zijn schoonvader is geweest.
Kreeg ie van zijn ouders met zijn 21e verjaardag.
Was er niet blij mee had een bromfiets verwacht.
Heeft zijn fiets weggezet en nooit meer aangekeken.
Dus volgens zijn schoonzoon een nog nooit gebruikte fiets
Gr Titus
Juncker fiets bouwjaar
Re: Juncker fiets bouwjaar
Hi,
Volgens ons vereniging boekje is jou framenr. met een A van 1956.
Groeten
Jon Rowe
Volgens ons vereniging boekje is jou framenr. met een A van 1956.
Groeten
Jon Rowe
Het dateringsboekje is op dit punt niet helemaal betrouwbaar, of anders gezegd: de werkelijkheid is bij de Juncker-nummers iets ingewikkelder. De Arrowliner kwam pas in 1958 op de markt als het eerste tweetint-model van Juncker, mét oliebadkettingkast en in een iets andere kleurstelling dan jouw exemplaar. In 1959 (of misschien al in de herfst van 1958) kreeg de Arrowliner een grotere broer/zus bij: de Streamliner. Dat was voortaan het dure tweetint-model met oliebadkettingkast en de Arrowliner werd als hip maar betaalbaar jeugdmodel met lakdoek-sierkettingkast aangeboden. Al met al werd de Arrowliner maar vier jaar lang gemaakt, dus t/m 1961. Dat is één reden waarom je het model weinig tegenkomt. Jouw fiets is dus niet ouder dan 1959, en ik denk ook niet jonger. Prachtige fiets, hou hem in ere!
Overigens heb ik ook een sportfiets uit hetzelfde jaar met hetzelfde verhaal: gekocht door de moeder van de 1e eigenaar toen hij een tiener was om te voorkomen dat hij een brommer zou kopen. Dat heeft hij in het volgende jaar alsnog gedaan en sindsdien had de fiets al die jaren meer van diverse verhuizingen te lijden gehad dan van regulier gebruik.
Groeten,
fietser
Overigens heb ik ook een sportfiets uit hetzelfde jaar met hetzelfde verhaal: gekocht door de moeder van de 1e eigenaar toen hij een tiener was om te voorkomen dat hij een brommer zou kopen. Dat heeft hij in het volgende jaar alsnog gedaan en sindsdien had de fiets al die jaren meer van diverse verhuizingen te lijden gehad dan van regulier gebruik.

Groeten,
fietser
Ik ga de fiets schoonmaken en de roest proberen te verwijderen.
Lukt dat niet, dan maar in deze toestand laten.
Bedankt voor jullie interessante reactie.
Gr Titus
Lukt dat niet, dan maar in deze toestand laten.
Bedankt voor jullie interessante reactie.
Gr Titus