pedaalconus
pedaalconus
Ik ben op zoek naar een pedaalconus voor een Union herenpedaal, links, uit ongeveer jaren 50. De diameter van de pedaalas bij de schroefdraad is 7,5 mm. Ik woon in Noorwegen met een Nederlandse fiets ,maar fietsonderdelen zijn hiet wat dunner gezaaid. Hartelijk bedankt, Rein van Belle
-
Re: pedaalconus
Ik zal niet de enige zijn die met zo'n vage beschrijving niet de rommelbak op de kop gaat zetten. Je maakt meer kans als je kunt aangeven of de schroefdraad links of rechts is, welke schroefdraad er nou echt is toegepast en welke maat fietskogeltjes ( en hoeveel) er bij hoort.ReinvB schreef: ↑23 sep 2019, 14.23 Ik ben op zoek naar een pedaalconus voor een Union herenpedaal, links, uit ongeveer jaren 50. De diameter van de pedaalas bij de schroefdraad is 7,5 mm. Ik woon in Noorwegen met een Nederlandse fiets ,maar fietsonderdelen zijn hiet wat dunner gezaaid. Hartelijk bedankt, Rein van Belle
/Marten
Sorry, linkslos draaiend `gewoon`schroefdraad. Type weet ik niet. Diameter 7,5 mm.5/32'' kogels.
Ik heb zo'n koontje voor je.
De pedaalassen van UNION hebben altijd dezelfde 'rechtse' schroefdraad voor de koontjes.
Een keer in de zoveel tijd de kogeltjes vernieuwen, nieuw vet en weer goed afstellen verhoogt de levensduur aanzienlijk
Laat maar weten waar het naar toe moet dan stuur ik het op.
De pedaalassen van UNION hebben altijd dezelfde 'rechtse' schroefdraad voor de koontjes.
Een keer in de zoveel tijd de kogeltjes vernieuwen, nieuw vet en weer goed afstellen verhoogt de levensduur aanzienlijk

Laat maar weten waar het naar toe moet dan stuur ik het op.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
dankjewel ! Ik heb je een pb gestuurd. Vriendelijke groet, Rein