vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Plaats reactie
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door Elibert van Dalen »

ik ben vandaag met goede zin maar eens naar vehikel gegaan op de nieuwe locatie in rosmalen. hoewel de locatie goed is, was de beurs daarintegen zeer teleurstellend!! waar in de veemarkt altijd een overvloed aan oud spul onderdelen enz te vinden was. en je vaak met redelijk wat dingen die je nog zocht naar huis ging, was het in rosmalen hooguit 6 kramen met oud spul en dan merendeel rommel! en merendeel brommer moter.. de rest van de kramen was gereedschap. poetsdingen. helmen/kleding schaalmodellen. dat noemt men dan vehikel? vehikel is vehikel niet meer helaas..
dus ik spreek voor mijzelf dat ik deze beurs niet meer ga bezoeken.

groet elibert
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door asterduc »

toch wel jammer, vooral nu de interesse voor oude fietsen, in de lift zit.

Wat zou de oorzaak zijn van het floppen van Vehikel.
Ligt de oorzaak bij de verhuis van het evenement, bij de organisatie of het online gebeuren zoals Marktplaats en eBay?

Interesse moet er toch genoeg zijn zou ik denken. Of zijn wij dan toch een uitstervend ras?

Gelukkig is de beurs in Berlicum erbij gekomen, anders was het helemaal voorbij.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door Elibert van Dalen »

denk dat de oorzaak is was. ze zijn gestopt en beginnen nu ineens in rosmalen. rosmalen en utrecht scheelt een behoorlijk eind rijden. voor zowel veel verzamelaars als verkopers, denk dat dat al een redelijke reden is. maar wat moet in vredesnaam al die gereedschap schaalmodel en poetsbedrijfjes daar. niet normaal hele rijen stonden er. dat heeft niks met vehikel te maken lijk mij...

in januari is er weer een beurs maar dan bromfiets. dat is wel meestal een leuke beurs.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3854
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door maartenB »

Januari is niet de bromfiets beurs, maar de 2 wielerbeurs in het Autotron. Ook fietsen en motoren dus.
Is altijd een leuke beurs en we hebben er met de club ook al jaren een stand.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door Eysfan »

Deze Vehikel in Rosmalen zit wel erg dicht bij de tweewielerbeurs van januari. Dat kon wel eens oorzaak zijn dat exposanten voor de beurs in januari kiezen. Aan het publiek lag het niet, vrijdag was het al goed druk, vergelijkbaar met de Utrechtse Vehikels. Misschien leeft Vehikel weer op als Zwolle de standplaats is geworden.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1594
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door Fotomaan »

Godzijdank hebben we tegenwoordig de beurs in Berlicum van Simon van Erp.
Hij organiseert als eigenaar van Bikes to remember nu voor de derde keer een ruilbeurs die op antieke en curiose fietsen is gericht.
http://www.fietsenverzamelbeurs.nl/

Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Maarten Waarlé
Berichten: 2380
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door Maarten Waarlé »

Ik ben het met je eens Charles,
De beurs in Berlicum is in opmars en kan ook best nog wel eens beter worden.
Vehikel heeft een lange geschiedenis. Ik heb er wel eens fraaie rijwielen gekocht en er is een periode geweest dat met de augustus-editie op het buitenterein de hoge bi`s stonden te wachten op kapitaalkrachtige kopers.
Ik denk daar met enige weemoed aan terug.
Misschien is het ook gewoon zo dat beurzen opkomen ,haar hoogtepunt hebben en daarna weer afnemen om tenslotte te verdwijnen.
Dan gaan we met Berlicum nog een mooie periode tegemoet!

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1594
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door Fotomaan »

Dan gaan we met Berlicum nog een mooie periode tegemoet!
Hoi Maarten,

Ik heb er goede hoop op. Simon is een enthousiast liefhebber die liever mooie fietsen aflevert dan dat hij geld verdient aan onderdelen.
Op een of andere manier is hij 'de barman die de sfeer bepaalt' en wat mij betreft doet hij dat goed.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: vehikel rosmalen 14/15/16 december 2012

Bericht door Michiel Röben »

Vehikel was als beurs traditioneel gegrondvest in Utrecht. Frits had een leuke winkel in Utrecht waar ik in 77 al kwam en hij was toen al jaren bezig met verzamelen. Zijn doel was toen fietsenarchief Starley als een soort fietsenmuseum op te zetten.
Hij struinde alle fietsenmakers in de omgeving af en heeft heel wat pareltjes het daglicht weer laten zien die al jaren lagen te verstoffen in vergane stellingen en soms eeuwenoude winkeltjes. Op de Lange Nieuwstraat zat een fietsenmaker die er zelfs kopschuw van geworden was. Hij was er door collega's achter gekomen dat zijn pareltjes niet tentoongesteld werden maar verkocht. Ik was toen met mijn eerste restauratieproject bezig. Een wrak van een tandem (jaja, mijn eerste tandem) die nog veel onderdelen nodig had dus ik zat bijna dagelijks bij oude fietsenmakers de schappen te bespioneren. Vaak kreeg ik niks voor elkaar omdat het verhaal ging dat er iemand alle oude voorraden afstruinde. Wist ik veel dat er iemand me voor was geweest. In die tijd leefde de oude fiets nog niet zo als nu. Er stonden er nog genoeg op straat. Maar ja die hadden bijna allemaal een eigenaar...

In ieder geval heeft het me toen al een kapitaal gekost om de tandem rijdbaar te krijgen en hij rijdt nog steeds.

In die tijd kwam ik dus via de vakhandel in contact met Frits en zijn fietsen archief Starley. Hij vertelde dat hij er mee op ging houden om een beurs te starten en ik ben vanaf de eerste beurzen eigenlijk altijd wel elk jaar een keer geweest. Soms was ik de beurs even kwijt omdat de hobby even afzwakte en de beurs weer ergens anders werd gehouden maar altijd kwam ik weer terug uit nieuwsgierigheid voor dan weer de auto's, de motoren of de brommer. Het was wel de grootste beurs die we hebben gehad op gebied van verzamelen en onderhoud van onze klassieke fiets, brommer, motor en auto.

Als sleutelaar heb ik de beurs bezocht als Volvo 544 bezitter, Vovo Amazon rijder, Jeep Wagoneer bezitter, BMW R25-2 bezitter, Antieke fiets verzamelaar en meest recent als Honda (revival) freak.
Dus het complete scala van het aanbod lag binnen mijn scope. Ik vind het jammer dat het slecht gaat met Vehikel en dat de beurs weg is uit mijn achtertuin, want het was wel echt een thuiswedstrijd voor me.
Ik sloop soms met mijn verworven jacht trofee door de achterpoort naar binnen om commentaar van het thuisfront te ontwijken.

De prijzen zijn de jaren door wel Sky high gegaan evenals de toegangsprijs van de beurs. Maar al met al toch altijd een leuke beurs om te bezoeken en spannend of ik wat van mijn gading kon vinden. Het leuke was ook de diversiteit aan mensen. Arts, advocaat, fietsenmaker, hobbyist en verzamelaars. Alles in harmonie en met het zelfde doel: het onderdeel, gereedschap of complete auto, motor of fiets. Altijd tevreden mensen met een glimlach op hun gezicht... Ik hoop dat de beurs van Simon dat gevoel ook weer kan geven aan de bezoeker. Ik denk het wel.

Misschien heeft ook Vehikel nog een goede doorstart als er een definitieve vestiging is in Zwolle. Ik begrijp dat dat de definitieve vestigingsplaats word?

Michiel ;)
Plaats reactie