Torpedo Dreigang model 29 uit 1936

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
EdMondain

Torpedo Dreigang model 29 uit 1936

Bericht door EdMondain »

Door ruiling heb ik een Torpedo Dreigang model 29 uit 1936 gekregen.Het was een beetje een gok want de werking was onbekend. Helaas een slechte gok want de naaf is aardig beschadigd en dus onbruikbaar. Ik vind het nog te vroeg om de naaf al meteen als afgeschreven te beschouwen en ik heb een fiets waar die erg goed in zou passen.
Misschien is er toevallig iemand op het forum die nog wat onderdelen van deze naaf heeft liggen en er niet aan gehecht is.
Bijlagen
L1040018.jpg
Durabo88

Re: Torpedo Dreigang model 29 uit 1936

Bericht door Durabo88 »

Ik zou even contact opnemen met Perima in Ermelo. Die hebben veel Sachs onderdelen, ook het oude spul.

Groeten,

Y.
Sportief fietsend!
EdMondain

Bericht door EdMondain »

Met Perima heb ik al contact gehad. Vriendelijke mensen en ze stelden voor om eens met de naaf langs te komen om te zien of het eigenlijk wel nut heeft.
Zelf hadden ze geen onderdelen van deze naaf.
Ook met Scheunenfun heb ik gemaild en die raadde me aan een andere naaf te zoeken.

Ik kan hem in ieder geval als eenversnellingsnaaf gebruiken. De rest moet ik er maar bij
denken.
vandappus

Bericht door vandappus »

EdMondain schreef: 19 mei 2018, 20.26 Met Perima heb ik al contact gehad. Vriendelijke mensen en ze stelden voor om eens met de naaf langs te komen om te zien of het eigenlijk wel nut heeft.
Zelf hadden ze geen onderdelen van deze naaf.
Ook met Scheunenfun heb ik gemaild en die raadde me aan een andere naaf te zoeken.

Ik kan hem in ieder geval als eenversnellingsnaaf gebruiken. De rest moet ik er maar bij
denken.
Beste Ed zoals je schreef,... Ga je deze naaf nog gebruiken? :shock:
Mocht je je bedenken dan heb ik interesse in wat delen daarvan.
Heb zo een zelfde naaf liggen maar ik ben op zoek naar een konus en wat andere delen.
Mvg,
Ik weet van alles wat maar van niks genoeg !!
EdMondain

Bericht door EdMondain »

Inmiddels heb ik van twee kapotte naven een goede gemaakt. Er zijn nog wat onderdelen over maar de conus is niet meer perfect.
Welke onderdelen zoek je nog meer?
Plaats reactie